Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: bestellen
> Bestellen/Vormerken
HEDD-Bestellung möglich
> HEDD
Signatur: 2025 C 418   QR-Code
Standort: Hauptbibliothek Altstadt / Tiefmagazin 2
Exemplare: siehe unten
Titel:Minority languages and multilingual education
Titelzusatz:bridging the local and the global
Mitwirkende:Gorter, Durk [HerausgeberIn]   i
 Zenotz, Victoria [HerausgeberIn]   i
 Cenoz, Jasone [HerausgeberIn]   i
Verf.angabe:Durk Gorter, Victoria Zenotz, Jasone Cenoz (editors)
Verlagsort:Dordrecht ; Heidelberg ; New York ; London
Verlag:Springer
E-Jahr:2014
Jahr:[2014]
Umfang:xi, 220 Seiten
Illustrationen:Illustrationen, Diagramme
Gesamttitel/Reihe:Educational linguistics ; volume 18
ISBN:978-94-017-7998-2
Abstract:This book presents research on the situation minority language schoolchildren face when they need to learn languages of international communication, in particular English. The book takes minority languages as a starting point and it bridges local and global perspectives in the analysis of multilingual education contexts. It examines the interaction of minority languages and cultures, majority languages and lingua francas in a variety of settings across different regions and countries on all continents. Even though all chapters in this book involve minority languages, the issues discussed are relevant to any context in which more than one language is used in education. The book reveals challenges and opportunities of multilingual education by discussing issues such as Northern and Southern concepts, language education policies, language diversity, interethnic understanding, multimodal language practices, power, conflict, identity and prestige, among many others. (Springer)
URL:Inhaltsverzeichnis: https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1613058543inh.htm
Schlagwörter:(s)Sprachliche Minderheit   i / (s)Fremdsprachenunterricht   i / (s)Englisch   i
 (s)Regionalsprache   i / (s)Minderheitensprache   i / (s)Sprachpolitik   i / (s)Unterricht   i / (s)Kultur   i / (s)Einflussgröße   i / (s)Fallstudie   i / (g)Erde   i
Dokumenttyp:Aufsatzsammlung
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Online-Ausgabe: Gorter, Durk, 1952 - : Minority Languages and Multilingual Education. - Dordrecht : Springer, 2014. - Online-Ressource (XI, 220 p. 22 illus., 10 illus. in color, online resource)
RVK-Notation:DP 4200   i
 ES 126   i
 ES 129   i
Sach-SW:Linguistic minorities
 Multilingual education
K10plus-PPN:1613058543
Verknüpfungen:→ Übergeordnete Aufnahme
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
2025 C 418QR-CodeHauptbibliothek Altstadt / Tiefmagazin 2bestellbar
Mediennummer: 10735249

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69282512   QR-Code
zum Seitenanfang