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Verfasst von:Ghiani, Alessandro [VerfasserIn]   i
 Walcher, Swenja [VerfasserIn]   i
 Lutfi, Azal [VerfasserIn]   i
 Paderewska, Joanna [VerfasserIn]   i
 Jaeger, Simon Ulrich [VerfasserIn]   i
 Kneidinger, Nikolaus [VerfasserIn]   i
 Stecher, Stephanie-Susanne [VerfasserIn]   i
 Trudzinski, Franziska [VerfasserIn]   i
 Neurohr, Claus [VerfasserIn]   i
Titel:Mechanical power density, spontaneous breathing indexes, and prolonged weaning failure
Titelzusatz:a prospective cohort study
Verf.angabe:Alessandro Ghiani, Swenja Walcher, Azal Lutfi, Joanna Paderewska, Simon Ulrich Jaeger, Nikolaus Kneidinger, Stephanie Susanne Stecher, Franziska Christina Trudzinski & Claus Neurohr
E-Jahr:2024
Jahr:15 July 2024
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 13.01.2025
Titel Quelle:Enthalten in: Scientific reports
Ort Quelle:[London] : Springer Nature, 2011
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:14(2024), Artikel-ID 16297, Seite 1-11
ISSN Quelle:2045-2322
Abstract:Abstract - A prospective observational study comparing mechanical power density (MP normalized to dynamic compliance) with traditional spontaneous breathing indexes (e.g., predicted body weight normalized tidal volume [VT/PBW], rapid shallow breathing index [RSBI], or the integrative weaning index [IWI]) for predicting prolonged weaning failure in 140 tracheotomized patients. We assessed the diagnostic accuracy of these indexes at the start and end of the weaning procedure using ROC curve analysis, expressed as the area under the receiver operating characteristic curve (AUROC). Weaning failure occurred in 41 out of 140 patients (29%), demonstrating significantly higher MP density (6156 cmH 2 O 2 /min [4402–7910] vs. 3004 cmH 2 O 2 /min [2153–3917], P < 0.01), lower spontaneous VT/PBW (5.8 mL*kg −1 [4.8–6.8] vs. 6.6 mL*kg −1 [5.7–7.9], P < 0.01) higher RSBI (68 min −1 *L −1 [44–91] vs. 55 min −1 *L −1 [41–76], P < 0.01) and lower IWI (41 L 2 /cmH 2 O*%*min*10 −3 [25–72] vs. 71 L 2 /cmH 2 O*%*min*10 -3 [50–106], P < 0.01) and at the end of weaning. MP density was more accurate at predicting weaning failures (AUROC 0.91 [95%CI 0.84–0.95]) than VT/PBW (0.67 [0.58–0.74]), RSBI (0.62 [0.53–0.70]), or IWI (0.73 [0.65–0.80]), and may help clinicians in identifying patients at high risk for long-term ventilator dependency.
DOI:doi:10.1038/s41598-024-67237-w
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1038/s41598-024-67237-w
 kostenfrei: Volltext: https://www.nature.com/articles/s41598-024-67237-w
 DOI: https://doi.org/10.1038/s41598-024-67237-w
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1914455215
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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