Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: ausleihbar

HEDD-Bestellung möglich
> HEDD
Signatur: 2025 A 2377   QR-Code
Standort: Hauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monograph  3D-Plan
Exemplare: siehe unten
Titel:Agency and author
Titelzusatz:German literature beyond the bestseller list
Mitwirkende:Halverson, Rachel J. [HerausgeberIn]   i
 Schaper, Benjamin [HerausgeberIn]   i
Verf.angabe:edited by Rachel J. Halverson and Benjamin D. Schaper
Verlagsort:New York ; Oxford
Verlag:Berghahn
Jahr:2025
Umfang:199 Seiten
Illustrationen:Illustrationen
Gesamttitel/Reihe:Spektrum ; volume 33
Fussnoten:Includes bibliographical references and index
ISBN:978-1-80539-801-1
Abstract:"The image of the solitary author devoting days and nights to writing endless bestselling novels remains an insidious and largely unchallenged myth within German culture. In this exacting examination of the German publishing industry, Agency and Author addresses the financial reality sometimes eclipsed by this idea. Focusing on lesser-known German-language writers and their interactions with the Literaturbetrieb ("literary scene"), Agency and Author explores the ways authors assert creative agency in an increasingly 'eventized' literary marketplace. Ranging from the impacts of literary awards to media hate campaigns, this volume spotlights how profoundly the German literary landscape and our understanding of authorship is transforming"--
Schlagwörter:(s)Deutsch   i / (s)Literatur   i / (s)Literatursoziologie   i / (z)Geschichte 2000-   i
Dokumenttyp:Aufsatzsammlung
Sprache:eng
Sach-SW:Essays
K10plus-PPN:1903806534
Verknüpfungen:→ Übergeordnete Aufnahme
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
2025 A 2377QR-CodeHauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monographien3D-Planausleihbar
Mediennummer: 10737172

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69301750   QR-Code
zum Seitenanfang