Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Heinzelmann, Nora [VerfasserIn]   i
Titel:Moral education and the psychology of moral discourse
Verf.angabe:Nora Heinzelmann
E-Jahr:2025
Jahr:07 Feb 2025
Umfang:17 S.
Fussnoten:Gesehen am 10.02.2025
Titel Quelle:Enthalten in: Journal of moral education
Ort Quelle:Abingdon : Carfax, 1971
Jahr Quelle:2025
Band/Heft Quelle:(2025), Seite 1-17
ISSN Quelle:1465-3877
Abstract:Discourse has since Socratic times been regarded as core elements of a moral education that not only transfers moral knowledge but also hones moral skills and character. However, discourse may promote questionable phenomena like polarisation and could thereby give rise to conspiracy theories, hate crimes, and riots. Thus, discourse may undermine rather than promote moral character, moral goods, and moral skills. The present article draws on empirical findings on discourse to draw attention to potentially problematic features. Thus, if discourse is a core element of moral education, then it may raise challenges. For one thing, fake news and polarisation can negatively affect discourse, which may in turn challenge moral education. Fake news may prevent learners from acquiring moral goods like knowledge from testimony of instructors or peers. Polarisation can hamper the cultivation of moral virtues like open-mindedness. The paper also provides suggestions for how these challenges can be addressed.
DOI:doi:10.1080/03057240.2025.2453687
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1080/03057240.2025.2453687
 Volltext: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03057240.2025.2453687?scroll=top&needAccess=true
 DOI: https://doi.org/10.1080/03057240.2025.2453687
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:discourse
 fake news
 Moral education
 moral psychology
 polarisation
K10plus-PPN:1916743110
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69302548   QR-Code
zum Seitenanfang