Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Ullrich, Charlotte [VerfasserIn]   i
 Ziegler, Sandra [VerfasserIn]   i
 Armbruster, Alicia [VerfasserIn]   i
 Wensing, Michel [VerfasserIn]   i
 Klafke, Nadja [VerfasserIn]   i
Titel:Participant observation for inquiry-based learning
Titelzusatz:a document analysis of exam papers from an internship-course for master’s students in health services research in Germany
Verf.angabe:Charlotte Ullrich, Sandra Ziegler, Alicia Armbruster, Michel Wensing, Nadja Klafke
E-Jahr:2024
Jahr:[23 September 2024]
Umfang:9 S.
Fussnoten:Gesehen am 27.02.2025
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:24(2024), Artikel-ID 1033, Seite 1033-1-1033-9
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:Inquiry-based learning (IBL) is a type of problem-based learning. While IBL aims at reflecting the work of practicing researchers, only some students will pursue an academic career. We therefore designed a course that provides opportunities for IBL by applying participant observation to internship work experience inside and outside academia. Using this internship course as an example, we investigated, how master’s students in health science executed an IBL assignment regarding the application of participant observation and presentation of findings. In addition, the understanding of occupational fields provided through the IBL assignment was examined.
DOI:doi:10.1186/s12909-024-05740-4
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-024-05740-4
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-024-05740-4
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Document analysis
 Inquiry-based learning
 Internship
 Master’s degree program
 Medical education and evaluation
 Participant observation
 Qualitative methods
 Teaching
K10plus-PPN:191871083X
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69313270   QR-Code
zum Seitenanfang