Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Watanabe, Masao [VerfasserIn]   i
 Leyser, Stephan [VerfasserIn]   i
 Theysohn, Jens [VerfasserIn]   i
 Schaarschmidt, Benedikt [VerfasserIn]   i
 Ludwig, Johannes Maximilian [VerfasserIn]   i
 Fendler, Wolfgang P. [VerfasserIn]   i
 Moraitis, Alexandros [VerfasserIn]   i
 Lahner, Harald [VerfasserIn]   i
 Mathew, Annie [VerfasserIn]   i
 Herrmann, Ken [VerfasserIn]   i
 Weber, Manuel [VerfasserIn]   i
Titel:Dose-response relationship in patients with liver metastases from neuroendocrine neoplasms undergoing radioembolization with 90Y glass microspheres
Titelzusatz:brief communication
Verf.angabe:Masao Watanabe, Stephan Leyser, Jens Theysohn, Benedikt Schaarschmidt, Johannes Ludwig, Wolfgang P. Fendler, Alexandros Moraitis, Harald Lahner, Annie Mathew, Ken Herrmann, and Manuel Weber
E-Jahr:2024
Jahr:August 1, 2024
Umfang:6 S.
Fussnoten:Im Titel ist die Zahl 90 bei "90Y Glass Microspheres" hochgestellt ; Gesehen am 10.03.2025
Titel Quelle:Enthalten in: Journal of nuclear medicine
Ort Quelle:New York, NY : Soc., 1964
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:65(2024), 8 vom: Aug., Seite 1175-1180
ISSN Quelle:2159-662X
 1535-5667
Abstract:The benefit of multicompartment dosimetry in the radioembolization of neuroendocrine neoplasms is not firmly established. We retrospectively assessed its potential with patient outcome. Methods: Forty-three patients were eligible. The association of mean absorbed dose (MAD) for tumors and treatment response was tested per lesion with a receiver operating characteristic curve analysis, and the association of MAD with progression-free survival (PFS) and overall survival was tested per patient using uni- and multivariate Cox regression analyses. Results: The area under the curve for treatment response based on MAD was 0.79 (cutoff, 196.6 Gy; P < 0.0001). For global PFS, grade (grade 2 vs. 1: hazard ratio [HR], 2.51; P = 0.042; grade 3 vs. 1: HR, 62.44; P < 0.001), tumor origin (HR, 6.58; P < 0.001), and MAD (HR, 0.998; P = 0.003) were significant. For overall survival, no prognostic parameters were significant. Conclusion: In line with prior publications, a MAD of more than 200 Gy seemed to favor treatment response. MAD was also associated with PFS and may be of interest for radioembolization planning for neuroendocrine neoplasm patients.
DOI:doi:10.2967/jnumed.124.267774
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.2967/jnumed.124.267774
 Volltext: http://jnm.snmjournals.org/content/65/8/1175
 DOI: https://doi.org/10.2967/jnumed.124.267774
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:multicompartment dosimetry
 neuroendocrine neoplasm
 radioembolization
K10plus-PPN:1919440356
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69316708   QR-Code
zum Seitenanfang