Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Mundelsee, Lukas [VerfasserIn]   i
 Jurkowski, Susanne [VerfasserIn]   i
Titel:Opening the gateway to oral participation
Titelzusatz:exploring facilitative contextual factors in the association between student shyness and hand raising
Verf.angabe:Lukas Mundelsee and Susanne Jurkowski
Jahr:2025
Umfang:39 S.
Fussnoten:Online veröffentlicht: 30 September, 2024 ; Gesehen am 09.04.2025
Titel Quelle:Enthalten in: American educational research journal
Ort Quelle:Thousand Oaks, Calif. : Sage, 1964
Jahr Quelle:2025
Band/Heft Quelle:62(2025), 1 vom: Feb., Seite 53-91
ISSN Quelle:1935-1011
Abstract:This field study examined factors that might influence hand raising in students with high levels of shyness. Data were assessed using student self-reports of shyness and social relatedness factors (student-teacher relationship and peer relationship), observations of instructional factors (wait time, warm calling, class size, and school subject), and behavioral measures of hand raising among 204 middle school students during a school week. Multilevel analyses show that student-teacher relationship and warm calling facilitate hand raising of highly shy students, but also that they less likely raise their hands the better their peer relationship. Thus, the results suggest that both social relatedness and instructional factors can promote hand raising in highly shy students, opening the gateway to their oral participation.
DOI:doi:10.3102/00028312241278585
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.3102/00028312241278585
 DOI: https://doi.org/10.3102/00028312241278585
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1921997850
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69329630   QR-Code
zum Seitenanfang