Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Bork-Hüffer, Tabea [VerfasserIn]   i
 Mahlknecht, Belinda [VerfasserIn]   i
 Kaufmann, Katja [VerfasserIn]   i
Titel:(Cyber)Bullying in schools
Titelzusatz:when bullying stretches across cON/FFlating spaces
Verf.angabe:Tabea Bork-Hüffer, Belinda Mahlknecht and Katja Kaufmann
Jahr:2021
Umfang:13 S.
Fussnoten:Gesehen am 16.04.2025 ; Online veröffentlicht: 28. Juni 2020
Titel Quelle:Enthalten in: Children's geographies
Ort Quelle:London [u.a.] : Carfax, 2003
Jahr Quelle:2021
Band/Heft Quelle:19(2021), 2, Seite 241-253
ISSN Quelle:1473-3277
Abstract:This article posits that analyses of (cyber)bullying among digitally connected young people need to explore the interdependences, intersections and cON/FFlation of bullying in ONline and OFFline spaces. It combines digital geographers’ works on relationalities between digital and offline spaces with studies on children’s and young people’s geographies and digitization as well as with interdisciplinary work on cyberbullying and traditional bullying in the school context. Drawing on narratives written by young people in Austria, the article lets participants speak through their own voices. There is an urgent need for disparate research examining either or both traditional and cyberbullying, to take note not only of each of their inimitable spatialities, but also their intersections. Through taking a perspective of cON/FFlating spaces we seek to produce a better understanding of the cON/FFlating nature and spaces of bullying in the digital era and to deepen the conceptualization of these interlinked and entangled socio-material-technological spaces.
DOI:doi:10.1080/14733285.2020.1784850
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1080/14733285.2020.1784850
 DOI: https://doi.org/10.1080/14733285.2020.1784850
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:digital geographies
 digital space
 Digitization
 physical space
 pupils
 written narratives
K10plus-PPN:1923037811
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69331638   QR-Code
zum Seitenanfang