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Status: Bibliographieeintrag

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Verfasst von:Recher, Christian [VerfasserIn]   i
 Dumas, Pierre-Yves [VerfasserIn]   i
 Bérard, Emilie [VerfasserIn]   i
 Tavitian, Suzanne [VerfasserIn]   i
 Leguay, Thibaut [VerfasserIn]   i
 Galtier, Jean [VerfasserIn]   i
 Alric, Camille [VerfasserIn]   i
 Bidet, Audrey [VerfasserIn]   i
 Delabesse, Eric [VerfasserIn]   i
 Rieu, Jean Baptiste [VerfasserIn]   i
 Vial, Jean-Philippe [VerfasserIn]   i
 Vergez, François [VerfasserIn]   i
 Luquet, Isabelle [VerfasserIn]   i
 Klein, Emilie [VerfasserIn]   i
 de Grande, Anne-Charlotte [VerfasserIn]   i
 Sarry, Audrey [VerfasserIn]   i
 Zukunft, Sven [VerfasserIn]   i
 Platzbecker, Uwe [VerfasserIn]   i
 Müller-Tidow, Carsten [VerfasserIn]   i
 Baldus, Claudia D. [VerfasserIn]   i
 Bornhäuser, Martin [VerfasserIn]   i
 Serve, Hubert [VerfasserIn]   i
 Bertoli, Sarah [VerfasserIn]   i
 Pigneux, Arnaud [VerfasserIn]   i
 Röllig, Christoph [VerfasserIn]   i
Titel:Mini-consolidations or intermediate-dose cytarabine for the post-remission therapy of AML patients over 60
Titelzusatz:a retrospective study from the DATAML and SAL registries
Verf.angabe:Christian Récher, Pierre-Yves Dumas, Emilie Bérard, Suzanne Tavitian, Thibaut Leguay, Jean Galtier, Camille Alric, Audrey Bidet, Eric Delabesse, Jean Baptiste Rieu, Jean-Philippe Vial, François Vergez, Isabelle Luquet, Emilie Klein, Anne-Charlotte de Grande, Audrey Sarry, Sven Zukunft, Uwe Platzbecker, Carsten Müller-Tidow, Claudia D. Baldus, Martin Bornhäuser, Hubert Serve, Sarah Bertoli, Arnaud Pigneux, Christoph Röllig
E-Jahr:2025
Jahr:January 2025
Umfang:10 S.
Illustrationen:Diagramme
Fussnoten:Online verfügbar: 18. November 2024 ; Gesehen am 27.05.2025
Titel Quelle:Enthalten in: American journal of hematology
Ort Quelle:New York, NY : Wiley-Liss, 1976
Jahr Quelle:2025
Band/Heft Quelle:100(2025), 1, Seite 23-32
ISSN Quelle:1096-8652
Abstract:According to current recommendations, older AML patients in first complete remission (CR) after induction chemotherapy should receive consolidation with intermediate-dose cytarabine (IDAC). However, no study has demonstrated the superiority of IDAC over other regimen. In this retrospective study, we compared the efficacy of mini-consolidations (idarubicin 8 mg/m2 day 1, cytarabine 50 mg/m2/12 h, day 1-5) and IDAC. Inclusion criteria were newly diagnosed AML, age > 60 years, first CR after induction and at least 1 cycle of consolidation. Of the 796 included patients, 322 patients received mini-consolidations and 474 patients received IDAC. Mini-consolidation patients were older, and more often, they had de novo AML and unfavorable risk. The rate of allogeneic transplantation was higher in the IDAC group. The median number of cycles was higher in the mini-consolidation group (4 vs. 2; p < .0001). Median relapse-free survival was 18 months with mini-consolidations and 12 months with IDAC (p = .0064). In multivariate analysis, the risk of relapse or death was significantly higher in the IDAC group (p = .004). Median OS was 36 versus 31 months with mini-consolidations or IDAC, respectively (p = .46). In multivariate analysis, the consolidation regimen had no significant influence on OS (p = .43). In older AML patients, post-remission therapy with mini-consolidations represents an alternative to IDAC.
DOI:doi:10.1002/ajh.27510
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1002/ajh.27510
 kostenfrei: Volltext: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ajh.27510
 DOI: https://doi.org/10.1002/ajh.27510
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1926812042
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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