Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Heßmer, Annika [VerfasserIn]   i
 Schäfer, Susann [VerfasserIn]   i
Titel:Digitalization of social infrastructure in left-behind-places
Titelzusatz:empirical example of schools in Thuringia, Germany
Verf.angabe:Annika Heßmer, Susann Schäfer
E-Jahr:2025
Jahr:June 2025
Umfang:10 S.
Fussnoten:Gesehen am 05.06.2025 ; Online veröffentlicht: 31. März 2025
Titel Quelle:Enthalten in: Digital geography and society
Ort Quelle:[Amsterdam] : Elsevier ScienceDirect, 2020
Jahr Quelle:2025
Band/Heft Quelle:8(2025) vom: Juni, Artikel-ID 100118, Seite 1-10
ISSN Quelle:2666-3783
Abstract:The study of “Left-Behind-Places” (LBPs) in literature has revitalized geographical inequalities across disciplines. In this context, social infrastructure is gaining prominence, with schools being a key component. Schools not only foster education, employment, and community values but also support economic sustainability. Developments in today's society underscore the need of digitalized schools, ensuring schools remain attractive to qualified personnel and highlight their role in developing future potentials. Our case study in Thuringia, Germany, examines digitalization, location factors, and personnel qualifications at public schools using a standardized questionnaire, providing insights into regional disparities and their impact on LBPs.
DOI:doi:10.1016/j.diggeo.2025.100118
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1016/j.diggeo.2025.100118
 kostenfrei: Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666378325000078
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.diggeo.2025.100118
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Digitalization
 Discontent
 Economic geography
 Left behind places
 Regional inequalities
 Schools
 Social infrastructure
K10plus-PPN:1927587301
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69354039   QR-Code
zum Seitenanfang