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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

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 Online-Ressource
Verfasst von:Nalin, Alessandro [VerfasserIn]   i
 Fulman, Nir [VerfasserIn]   i
 Wilke, Emily Charlotte [VerfasserIn]   i
 Ludwig, Christina [VerfasserIn]   i
 Zipf, Alexander [VerfasserIn]   i
 Lantieri, Claudio [VerfasserIn]   i
 Vignali, Valeria [VerfasserIn]   i
 Simone, Andrea [VerfasserIn]   i
Titel:Evaluation of accessibility disparities in urban areas during disruptive events based on transit real data
Verf.angabe:Alessandro Nalin, Nir Fulman, Emily Charlotte Wilke, Christina Ludwig, Alexander Zipf, Claudio Lantieri, Valeria Vignali, Andrea Simone
E-Jahr:2025
Jahr:December 2025
Umfang:14 S.
Illustrationen:Illustrationen
Fussnoten:Online verfügbar: 15. Januar 2025 ; Gesehen am 12.06.2025
Titel Quelle:Enthalten in: Communications in transportation research
Ort Quelle:[Amsterdam] : Elsevier, 2021
Jahr Quelle:2025
Band/Heft Quelle:5(2025), Artikel-ID 100160, Seite 1-14
ISSN Quelle:2772-4247
Abstract:The main motivation of this paper is to emphasize the necessity of assessing the actual performance of public transportation (PT), rather than relying on schedules, when assessing accessibility and equity in the provision of PT services. Real conditions are reflected in datasets such as the outcomes of Automatic Vehicle Monitoring (AVM) systems, whereas schedules are usually provided as General Transit Feed Specification (GTFS). In light of the dissimilar characteristics of central and peripheral neighborhoods, it is crucial to consider the operational conditions that users encounter, particularly in the context of unexpected disruptions that alter regular service. By examining a real-world case study in Bologna, Italy, the research combines well-known measures and innovative methods and demonstrates notable variation in accessibility and equity in the provision of PT services when comparing results based on real-time data with those based on schedules. This work contributes to a more nuanced understanding of urban accessibility and highlights the need for public stakeholders and transport authorities to incorporate actual service conditions into their evaluations.
DOI:doi:10.1016/j.commtr.2024.100160
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1016/j.commtr.2024.100160
 kostenfrei: Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S277242472400043X
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.commtr.2024.100160
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Accessibility
 Big data
 General Transit Feed Specification (GTFS)
 Geographic Information System (GIS)
 Public transport
 Rapid Realistic Routing with R5 in R (R5R)
K10plus-PPN:1928061443
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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