| Online-Ressource |
Verfasst von: | Brandt, Irene [VerfasserIn]  |
| Some, Sylvain [VerfasserIn]  |
| Millogo, Ourohiré [VerfasserIn]  |
| Sourabié, Oumar [VerfasserIn]  |
| Burns, Jacob [VerfasserIn]  |
| Shinde, Sachin [VerfasserIn]  |
| Haucke, Matthias [VerfasserIn]  |
| Sivewright, Nathan [VerfasserIn]  |
| Neumann, Christine [VerfasserIn]  |
| Bajaria, Shraddha [VerfasserIn]  |
| Napon, Katian [VerfasserIn]  |
| Dah, Clarisse [VerfasserIn]  |
| Taonda, Marina [VerfasserIn]  |
| Siegel, Jason T. [VerfasserIn]  |
| Sando, Mary Mwanyika [VerfasserIn]  |
| Bärnighausen, Till [VerfasserIn]  |
| Sié, Ali [VerfasserIn]  |
| Liu, Shuyan [VerfasserIn]  |
Titel: | Effectiveness of a comic book intervention on mental health literacy among adolescents and youth in Burkina Faso |
Titelzusatz: | a randomized controlled trial protocol |
Verf.angabe: | Irene Brandt, Sylvain Some, Ourohiré Millogo, Oumar Sourabié, Jacob Burns, Sachin Shinde, Matthias Haucke, Nathan Sivewright, Christine Neumann, Shraddha Bajaria, Katian Napon, Clarisse Dah, Marina Taonda, Jason T. Siegel, Mary Mwanyika Sando, Till Bärnighausen, Ali Sié and Shuyan Liu |
E-Jahr: | 2025 |
Jahr: | 09 January 2025 |
Umfang: | 9 S. |
Illustrationen: | Illustrationen |
Fussnoten: | Gesehen am 20.06.2025 |
Titel Quelle: | Enthalten in: BMC public health |
Ort Quelle: | London : BioMed Central, 2001 |
Jahr Quelle: | 2025 |
Band/Heft Quelle: | 25(2025), Artikel-ID 107, Seite 1-9 |
ISSN Quelle: | 1471-2458 |
Abstract: | In Burkina Faso, nearly half of the population is under 15 years old, and one in four adolescents experience depression. This underscores the critical need to enhance mental health literacy among adolescents and youth, empowering them to manage their mental well-being effectively. Comic books offer an engaging approach to health education, yet their effectiveness in addressing mental health remains largely untested. Our study aims to fill this gap by evaluating the effectiveness of comic books in enhancing mental health literacy among adolescents and young adults aged 10-24 years. |
DOI: | doi:10.1186/s12889-025-21325-2 |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.
kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1186/s12889-025-21325-2 |
| kostenfrei: Volltext: https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12889-025-21325-2 |
| DOI: https://doi.org/10.1186/s12889-025-21325-2 |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
Sach-SW: | Depression and anxiety |
| Health education and communication |
| Help-seeking |
| Light-touch intervention |
| Low-and middle-income countries |
| Mental disorder knowledge |
| Mental illness |
| Non-specialist providers |
| Stigma |
| Sub-Saharan Africa |
K10plus-PPN: | 1928723810 |
Verknüpfungen: | → Zeitschrift |
Effectiveness of a comic book intervention on mental health literacy among adolescents and youth in Burkina Faso / Brandt, Irene [VerfasserIn]; 09 January 2025 (Online-Ressource)