Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Brandt, Irene [VerfasserIn]   i
 Some, Sylvain [VerfasserIn]   i
 Millogo, Ourohiré [VerfasserIn]   i
 Sourabié, Oumar [VerfasserIn]   i
 Burns, Jacob [VerfasserIn]   i
 Shinde, Sachin [VerfasserIn]   i
 Haucke, Matthias [VerfasserIn]   i
 Sivewright, Nathan [VerfasserIn]   i
 Neumann, Christine [VerfasserIn]   i
 Bajaria, Shraddha [VerfasserIn]   i
 Napon, Katian [VerfasserIn]   i
 Dah, Clarisse [VerfasserIn]   i
 Taonda, Marina [VerfasserIn]   i
 Siegel, Jason T. [VerfasserIn]   i
 Sando, Mary Mwanyika [VerfasserIn]   i
 Bärnighausen, Till [VerfasserIn]   i
 Sié, Ali [VerfasserIn]   i
 Liu, Shuyan [VerfasserIn]   i
Titel:Effectiveness of a comic book intervention on mental health literacy among adolescents and youth in Burkina Faso
Titelzusatz:a randomized controlled trial protocol
Verf.angabe:Irene Brandt, Sylvain Some, Ourohiré Millogo, Oumar Sourabié, Jacob Burns, Sachin Shinde, Matthias Haucke, Nathan Sivewright, Christine Neumann, Shraddha Bajaria, Katian Napon, Clarisse Dah, Marina Taonda, Jason T. Siegel, Mary Mwanyika Sando, Till Bärnighausen, Ali Sié and Shuyan Liu
E-Jahr:2025
Jahr:09 January 2025
Umfang:9 S.
Illustrationen:Illustrationen
Fussnoten:Gesehen am 20.06.2025
Titel Quelle:Enthalten in: BMC public health
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2025
Band/Heft Quelle:25(2025), Artikel-ID 107, Seite 1-9
ISSN Quelle:1471-2458
Abstract:In Burkina Faso, nearly half of the population is under 15 years old, and one in four adolescents experience depression. This underscores the critical need to enhance mental health literacy among adolescents and youth, empowering them to manage their mental well-being effectively. Comic books offer an engaging approach to health education, yet their effectiveness in addressing mental health remains largely untested. Our study aims to fill this gap by evaluating the effectiveness of comic books in enhancing mental health literacy among adolescents and young adults aged 10-24 years.
DOI:doi:10.1186/s12889-025-21325-2
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1186/s12889-025-21325-2
 kostenfrei: Volltext: https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12889-025-21325-2
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12889-025-21325-2
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Depression and anxiety
 Health education and communication
 Help-seeking
 Light-touch intervention
 Low-and middle-income countries
 Mental disorder knowledge
 Mental illness
 Non-specialist providers
 Stigma
 Sub-Saharan Africa
K10plus-PPN:1928723810
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69357705   QR-Code
zum Seitenanfang