Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Zhao, Li [VerfasserIn]   i
 Yang, Xinchen [VerfasserIn]   i
 Yu, Xinyi [VerfasserIn]   i
 Zheng, Jiaxin [VerfasserIn]   i
 Mao, Haiying [VerfasserIn]   i
 Fu, Genyue [VerfasserIn]   i
 Fang, Fang [VerfasserIn]   i
 Lee, Kang [VerfasserIn]   i
Titel:Academic cheating, achievement orientations, and culture values
Titelzusatz:A Meta-Analysis
Verf.angabe:Li Zhao, Xinchen Yang, Xinyi Yu, Jiaxin Zheng, Haiying Mao, Genyue Fu, Fang Fang, and Kang Lee
Ausgabe:OnlineFirst
Jahr:2024
Fussnoten:Online veröffentlicht: 13. November 2024 ; Gesehen am 26.06.2025
Titel Quelle:Enthalten in: Review of educational research
Ort Quelle:Thousand Oaks, CA : Sage, 1931
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:(2024), OnlineFirst
ISSN Quelle:1935-1046
Abstract:This preregistered meta-analysis investigated whether cultural values moderate the relations between students’ achievement orientations and their tendency to cheat. We identified 80 studies on the associations between performance/learning orientations and academic cheating in 27 countries with 40,867 participants. Performance orientation positively correlates with academic cheating (r = .09, 95% CI = 0.04 to 0.13), and learning orientation negatively correlates with academic cheating (r = −.16, 95% CI = −0.20 to -0.13). Univariate meta-analysis, hierarchical meta-regression, and meta-analytic structural equation modeling (MASEM) revealed that cultural values at the country level significantly moderate the relations between achievement orientations and cheating. These findings suggested that cultural values play a significant role in influencing the relations between achievement orientations and academic cheating, and, thus, cheating prevention programs must consider culture to achieve optimal effects. Based on these findings, we propose a new model that integrates cultural values into the existing model of academic cheating decision-making.
DOI:doi:10.3102/00346543241288240
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.3102/00346543241288240
 DOI: https://doi.org/10.3102/00346543241288240
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1929061978
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69359398   QR-Code
zum Seitenanfang