
Huhn, Daniel Dr. sc. hum.; Dipl.-Psych.Universität HeidelbergHeidelberg
Publikationsliste einschränken
Publikationsjahre
Publikationstypen
Sprache
Co-Autoren (Uni Heidelberg)
- Lauter, Jan (3)
- Amr, Ali (3)
- Karimian-Jazi, Kianush (3)
- Herpertz, Sabine (3)
- Krautter, Markus (2)
- Koch, Eginhard (2)
- Schultz, Jobst-Hendrik (2)
- Schmid, Carolin (2)
- Duelli, Roman (2)
- Ditzen, Beate (2)
- Ippen, Franziska M. (2)
- Kohl, Rupert Maria (2)
- Alhalabi, Obada (2)
- Roesch-Ely, Daniela (2)
- Ludwig, Max (1)
- Stiepak, Jan (1)
- Kindermann, David (1)
- Nagy, Ede (1)
- Koechel, Ansgar (1)
- Terhoeven, Valentin (1)
- Manok, Natalie (1)
- Derreza-Greeven, Cassandra (1)
- Jünger, Jana (1)
- Cranz, Anna (1)
- Al Halabi, Karam (1)
- Armstrong, Christina (1)
- Castell Morley, Alexandra (1)
- Schweitzer, Jochen (1954-2022) (1)
- Friederich, Hans-Christoph (1)
- Luta, Gloria (1)
- Kaufmann, Claudia (1)
Co-Autoren (extern)
Publikationen in heiBIB 
- Nagy, Ede: Teaching patient-centred communication skills during clinical procedural skill training : a preliminary pre-post study comparing international and local medical students / Ede Nagy, Gloria Matondo Miguel Luta, Daniel Huhn, Anna Cranz, Jobst-Hendrik Schultz, Anne Herrmann-… , 03 September 2021. - 11 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 21(2021), Artikel-ID 469, Seite 1-11
DOI: 10.1186/s12909-021-02901-7
- Huhn, Daniel: Die Situation internationaler Medizinstudenten an der Universität Heidelberg : Bestandsaufnahme und Intervention / vorgelegt von Daniel Huhn ; Doktorvater: Prof. (apl.) Dr. med. Christoph Nikendei, MME. -
Heidelberg, 2020. - 135 Blätter : Diagramme
- Bugaj, Till Johannes: Peer-assisted learning (PAL) : skills lab tutors’ experiences and motivation / T.J. Bugaj, M. Blohm, C. Schmid, N. Koehl, J. Huber, D. Huhn, W. Herzog, M. Krautter and C. Nikendei, 14 September 2019. - 14 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 19(2019) Artikel-Nummer 353, 14 Seiten
DOI: 10.1186/s12909-019-1760-2
- Herrmann-Werner, Anne: Reducing stress and promoting social integration of international medical students through a tandem program : results of a prospective-program evaluation / Anne Herrmann-Werner, Florian Junne, Felicitas Stuber, Daniel Huhn, Christoph Nikendei, Tanja Seifri… , 7 September 2018. - 14 S.
In: International journal of environmental research and public health, ISSN 1660-4601. 15(2018), 9, Artikel-ID 1959, Seite 1-14
DOI: 10.3390/ijerph15091959
- Huhn, Daniel: International students : support and integration initiatives at Medical Faculties in Germany = / Daniel Huhn, Christoph Nikendei, November 30, 2018. - 6 S.
In: GMS journal for medical education, ISSN 2366-5017. 35(2018,4) Artikel-Nummer Doc62, 6 Seiten
DOI: 10.3205/zma001208
- Huhn, Daniel: Interactive peer-guided examination preparation course for second-year international full-time medical students : quantitative and qualitative evaluation / Daniel Huhn, Karam Al Halabi, Obada Alhalabi, Christina Armstrong, Alexandra Castell Morley, Wolfgan… , November 30, 2018. - 23 S.
In: GMS journal for medical education, ISSN 2366-5017. 35(2018,5) Artikel-Nummer Doc57, 23 Seiten
DOI: 10.3205/zma001203
- Schulze, Henrike: Symposium “International Medical Students - Support Programs in Practical Application” : networking, best-practice examples and local representation / Henrike Schulze, Danmei Zhang, Ricardo Patricio Pérez Anderson, Obada Alhalabi, Daniel Huhn, Timo As… , November 30, 2018. - 16 S.
In: GMS journal for medical education, ISSN 2366-5017. 35(2018,5) Artikel-Nummer Doc53, 16 Seiten
DOI: 10.3205/zma001199
- Erschens, Rebecca: Professional burnout among medical students : Systematic literature review and meta-analysis / Rebecca Erschens, Katharina Eva Keifenheim, Anne Herrmann-Werner, Teresa Loda, Juliane Schwille-Kiun… , 2019. - 12 S.
In: Medical teacher, ISSN 1466-187X. 41(2019), 2, Seite 172-183
DOI: 10.1080/0142159X.2018.1457213
- Huhn, Daniel: A comparison of stress perception in international and local first semester medical students using psychometric, psychophysiological, and humoral methods / Daniel Huhn, Carolin Schmid, Rebecca Erschens, Florian Junne, Anne Herrmann-Werner, Andreas Möltner,… , 11 December 2018. - 16 S.
In: International journal of environmental research and public health, ISSN 1660-4601. 15(2018), 12, Artikel-ID 2820
DOI: 10.3390/ijerph15122820
- Kindermann, David: Prevalence of and risk factors for secondary traumatization in interpreters for refugees : a cross-sectional study / David Kindermann, Carolin Schmid, Cassandra Derreza-Greeven, Daniel Huhn, Rupert Maria Kohl, Floria… , July 14, 2017. - 11 S.
In: Psychopathology, ISSN 1423-033X. 50(2017), 4, Seite 262-272
DOI: 10.1159/000477670
- Manok, Natalie: Ambulanz für Geflüchtete mit Traumafolgestörungen und psychischen Belastungen in einer Landeserstaufnahmeeinrichtung / Natalie Manok, Daniel Huhn, Rupert M. Kohl, Max Ludwig, Jochen Schweitzer, Claudia Kaufmann, Valenti… , 26 June 2017. - 8 S.
In: Psychotherapeut, ISSN 1432-2080. 62(2017), 4, Seite 333-340
DOI: 10.1007/s00278-017-0205-9
- Huhn, Daniel: Performance of international medical students in psychosocial medicine / D. Huhn, J. Lauter, D. Roesch-Ely, E. Koch, A. Möltner, W. Herzog, F. Resch, S. C. Herpertz and C. N… , 10 July 2017
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 17(2017) Artikel-Nummer 111, 7 Seiten
DOI: 10.1186/s12909-017-0950-z
- Huhn, Daniel: Performance of international medical students in psychosocial medicine / D. Huhn, J. Lauter, D. Roesch-Ely, E. Koch, A. Möltner, W. Herzog, F. Resch, S. C. Herpertz and C. N… . -
London: BioMed Central, 10 July 2017. - 1 Online-Ressource (7 Seiten)
DOI: 10.1186/s12909-017-0950-z
- Nikendei, Christoph: Students' perceptions on an interprofessional ward round training : a qualitative pilot study / C. Nikendei, D. Huhn, G. Pittius, Y. Trost, T.J. Bugaj, A. Koechel, J.-H. Schultz, 29.04.2016. - 15 S.
In: GMS journal for medical education, ISSN 2366-5017. 33(2016,2) Artikel-Nummer 14, 15 Seiten
DOI: 10.3205/zma001013
- Huhn, Daniel: International medical students’ expectations and worries at the beginning of their medical education : a qualitative focus group study / Daniel Huhn, Julia Huber, Franziska M. Ippen, Wolfgang Eckart, Florian Junne, Stephan Zipfel, Wolfga… , 28 January 2016
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 16(2016) Artikel-Nummer 33, 8 Seiten
DOI: 10.1186/s12909-016-0549-9
- Huhn, Daniel: International medical students’ expectations and worries at the beginning of their medical education : a qualitative focus group study / Daniel Huhn, Julia Huber, Franziska M. Ippen, Wolfgang Eckart, Florian Junne, Stephan Zipfel, Wolfga… . -
London: BioMed Central, 2016. - 1 Online-Ressource (8 Seiten)
- Huhn, Daniel: International medical students : a survey of perceived challenges and established support services at medical faculties / D. Huhn, F. Junne, S. Zipfel, R. Duelli, F. Resch, W. Herzog, C. Nikendei, 11.02.2015. - 19 S.
In: GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, ISSN 1860-3572. 32(2015,1) Dokumentnummer 9, 19 Seiten
DOI: 10.3205/zma000951
- Huhn, Daniel: Voluntary peer-led exam preparation course for international first year students : tutees’ perceptions / Daniel Huhn; Wolfgang Eckart; Kianush Karimian-Jazi; Ali Amr; Wolfgang Herzog; Christoph Nikendei. -
London: BioMed Central, 2015. - 1 Online-Ressource
- Huhn, Daniel: Voluntary peer-led exam preparation course for international first year students : tutees’ perceptions / Daniel Huhn, Wolfgang Eckart, Kianush Karimian-Jazi, Ali Amr, Wolfgang Herzog and Christoph Nikendei, 2015. - 6 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 15(2015) Artikel-Nr. 106, 9 S.
DOI: 10.1186/s12909-015-0391-5
- Huhn, Daniel: Prüfungsleistung deutscher und internationaler Medizinstudierender im vorklinischen Studienabschnitt : eine Bestandsaufnahme / D. Huhn, F. Resch, R. Duelli, A. Möltner, J. Huber, K. Karimian Jazi, A. Amr, W. Eckart, W. Herzog, … , 2014-08-15. - 24 S.
In: GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, ISSN 1860-3572. 31(2014,3) Dokumentnummer 29, 23 Seiten
DOI: 10.3205/zma000921
- Nikendei, Christoph: Modification of Peyton’s four-step approach for small group teaching : a descriptive study / Christoph Nikendei, Julia Huber, Jan Stiepak, Daniel Huhn, Jan Lauter, Wolfgang Herzog, Jana Jünger … , 2014. - 10 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 14(2014) Artikel-Nr. 68, 10 S.
DOI: 10.1186/1472-6920-14-68
