Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Berger, Sarah [VerfasserIn]   i
 Götz, Katja [VerfasserIn]   i
 Leowardi-Bauer, Christine [VerfasserIn]   i
 Schultz, Jobst-Hendrik [VerfasserIn]   i
 Szecsenyi, Joachim [VerfasserIn]   i
 Mahler, Cornelia [VerfasserIn]   i
Titel:Anchoring interprofessional education in undergraduate curricula
Titelzusatz:The Heidelberg story
Verf.angabe:Sarah Berger, Katja Goetz, Christina Leowardi-Bauer, Jobst-Hendrik Schultz, Joachim Szecsenyi, Cornelia Mahler
Jahr:2017
Jahr des Originals:2016
Umfang:5 S.
Fussnoten:Published online: 23 Nov 2016 ; Gesehen am 04.05.2018
Titel Quelle:Enthalten in: Journal of interprofessional care
Ort Quelle:Abingdon : Taylor & Francis Group, 1992
Jahr Quelle:2017
Band/Heft Quelle:31(2017), 2, Seite 175-179
ISSN Quelle:1469-9567
Abstract:The ability of health professionals to collaborate effectively has significant potential impact on patient safety and quality-care outcomes, especially given the increasingly complex and dynamic clinical practice environments of today. Educators of the health professions are faced with an immediate challenge to adapt curricula and traditional teaching methods to ensure graduates are equipped with the necessary interprofessional competencies and (inter)professional values for their future practice. The World Health Organization’s “Framework for action in interprofessional education (IPE) and collaborative practice” promotes IPE as a key strategy to enhance patient outcomes by preparing a “collaborative practice-ready health workforce.” Logistical and attitudinal barriers can hinder integration of IPE into curricula. Lessons learned through the implementation of a planned change to establish four interprofessional seminars (team communication, medical error communication, healthcare English, and small business management) at Heidelberg University Medical Faculty, Germany, are described. A key factor in successfully anchoring IPE seminars in the undergraduate curricula was the structured approach drawing on change management concepts.
DOI:doi:10.1080/13561820.2016.1240156
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: http://dx.doi.org/10.1080/13561820.2016.1240156
 Volltext: https://doi.org/10.1080/13561820.2016.1240156
 DOI: https://doi.org/10.1080/13561820.2016.1240156
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Change management
 competency-based education
 curriculum development
 interprofessional relations
 professional education
K10plus-PPN:1572637021
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68249243   QR-Code
zum Seitenanfang