Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Gaianigo, Julia [VerfasserIn]   i
 Schredl, Michael [VerfasserIn]   i
Titel:TV viewing and dreaming in children
Titelzusatz:the UK library study
Verf.angabe:Julia Stephan, Michael Schredl, Josie Henley-Einion, & Mark Blagrove
Jahr:2012
Umfang:4 S.
Fussnoten:Gesehen am 25.10.2018
Titel Quelle:Enthalten in: International journal of dream research
Ort Quelle:Heidelberg : Univ.-Bibliothek, 2008
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:5(2012), 2, Seite 130-133
ISSN Quelle:1866-7953
Abstract:Since watching TV represents a considerable constituent of children’s waking-life, TV content should hence have a great influence on dream content. The present study in children (N = 3167) clearly indicates that most children stated that watching TV affect their dreams. Whereas the amount of TV watching is weakly associated with nightmare frequency, the children who incorporate TV contents into their dreams have more nightmares. This is most likely explained by emotional intensity experienced while watching TV and/or personality traits. Carefully designed studies eliciting TV content, emotional response to TV watching, and personality traits are necessary to better understand the effect of TV consumption on dreaming.
DOI:doi:10.11588/ijodr.2012.2.9454
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: http://dx.doi.org/10.11588/ijodr.2012.2.9454
 Volltext: https://journals.ub.uni-heidelberg.de/index.php/IJoDR/article/view/9454
 DOI: https://doi.org/10.11588/ijodr.2012.2.9454
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1582304432
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68321232   QR-Code
zum Seitenanfang