Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Bréard, Andrea [VerfasserIn]   i
Titel:What diagrams argue in late imperial Chinese combinatorial texts
Verf.angabe:Andrea Bréard
E-Jahr:2015
Jahr:20 July 2015
Umfang:24 S.
Fussnoten:Gesehen am 28.05.2020
Titel Quelle:Enthalten in: Early science and medicine
Ort Quelle:Leiden : Brill, 1996
Jahr Quelle:2015
Band/Heft Quelle:20(2015), 3, Seite 241-264
ISSN Quelle:1573-3823
Abstract:Attitudes towards diagrammatic reasoning and visualization in mathematics were seldom spelled out in texts from pre-modern China, although illustrations figure prominently in mathematical literature since the eleventh century. Taking the sums of finite series and their combinatorial interpretation as a case study, this article investigates the epistemological function of illustrations from the eleventh to the nineteenth century that encode either the mathematical objects themselves or represent their related algorithms. It particularly focuses on the two illustrations given in Wang Lai’s (1768-1813) <em>Mathematical Principles of Sequential Combinations, arguing that they reflect a specific mode of nineteenth-century mathematical argumentative practice and served as a heuristic model for later authors.
DOI:doi:10.1163/15733823-00203p02
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1163/15733823-00203p02
 Volltext: https://brill.com/view/journals/esm/20/3/article-p241_2.xml
 DOI: https://doi.org/10.1163/15733823-00203p02
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1698951531
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68581717   QR-Code
zum Seitenanfang