Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Mielke, Ina [VerfasserIn]   i
 Breil, Simon M. [VerfasserIn]   i
 Amelung, Dorothee [VerfasserIn]   i
 Espe, Lia [VerfasserIn]   i
 Knorr, Mirjana [VerfasserIn]   i
Titel:Assessing distinguishable social skills in medical admission
Titelzusatz:does construct-driven development solve validity issues of situational judgment tests?
Verf.angabe:Ina Mielke, Simon M. Breil, Dorothee Amelung, Lia Espe and Mirjana Knorr
E-Jahr:2022
Jahr:20 April 2022
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 18.07.2022
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2022
Band/Heft Quelle:22(2022), 1, Seite 1-11
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:Social skills are important for future physicians and are therefore increasingly considered in selection processes. One economic assessment method from which different social skills can be inferred are Situational Judgment Tests (SJTs) in which applicants are asked to rate behavioral responses in context-relevant situations. However, traditional SJTs have so far failed to distinctively measure specified constructs. To address this shortcoming in the medical admission context, we applied a construct-driven approach of SJT development in which test development was deductively guided by agency and communion as target constructs.
DOI:doi:10.1186/s12909-022-03305-x
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-022-03305-x
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-022-03305-x
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Medical school admission
 Situational judgment test
 Social skills
 Test development
K10plus-PPN:1810727510
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68943415   QR-Code
zum Seitenanfang