Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Xu, Bing [VerfasserIn]   i
 Fraser, Sarah E. [VerfasserIn]   i
 Juneja, Monica [VerfasserIn]   i
 Mittler, Barbara [VerfasserIn]   i
 Hopfener, Birgit [VerfasserIn]   i
 Trede, Melanie [VerfasserIn]   i
Titel:Audience participation in Xu Bing’s works
Titelzusatz:transcultural issues in global contemporary Art
Verf.angabe:Bing XU, Sarah E. Fraser, Monica Juneja, Barbara Mittler, Birgit Hopfener, Melanie Trede
E-Jahr:2020
Jahr:17 July 2020
Umfang:4 S.
Fussnoten:Gesehen am 02.11.2023
Titel Quelle:Enthalten in: Xu Bing
Ausgabe Quelle:1st ed. 2020
Ort Quelle:Singapore : Springer Singapore, 2020
Jahr Quelle:2020
Band/Heft Quelle:(2020), Seite 48-51
ISBN Quelle:978-981-15-3064-7
Abstract:This is an edited transcription of the third Xu Bing event—a roundtable discussion on July 16, 2015, moderated by Professor Dr. Sarah E. Fraser. Xu’s address was delivered as Distinguished Visiting Professor supported by the Heinz Götze Foundation. He provides a brief overview of his recent works post-2000s that engage the audience with different mediums, including projects that involve the aesthetics of the working class, archival material, and computer programming. The panelists offer remarks on issues associated with audience participation and transculturality. Professor Dr. Monica Juneja raises questions about authorship and transculturality in participatory projects. Professor Dr. Barbara Mittler analyzes three contradictions in participatory art, including traditional and socialist aspects of art in the Chinese context, beauty in social art projects, and Zen and meaningless meaning. Dr. Birgit Hopfener argues that Background Story transforms the viewers’ awareness of their positions in relation to historiography; she asks whether the act of the audience generating meaning can be interpreted as a contemporary form of cultivation and if it is possible to build transcultural communities through art. Professor Dr. Melanie Trede’s presentation includes an analysis of how Xu uses specific strategies that demand careful readings of the works from the audience. She also draws connections between Background Story and painting techniques in eighteenth-century Japan.
DOI:doi:10.1007/978-981-15-3064-7_3
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1007/978-981-15-3064-7_3
 DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-15-3064-7_3
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Xu, Bing, 1955 - : Audience participation in Xu Bing’s works. - 2020
K10plus-PPN:1869020308
Verknüpfungen:→ Sammelwerk

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69136312   QR-Code
zum Seitenanfang