Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Präsenznutzung
Signatur: C III B 2023.15   QR-Code
Standort: Institut f. Bildungswisse /
Exemplare: siehe unten
Titel:Empowering educational leaders
Titelzusatz:how to thrive in a volatile, uncertain, complex and ambiguous world
Mitwirkende:Dulay, Sabiha [HerausgeberIn]   i
Verf.angabe:Sabiha Dulay (ed.)
Verlagsort:Lausanne ; Bern
Verlag:Peter Lang
Jahr:2023
Umfang:234 Seiten
Illustrationen:Illustrationen
ISBN:978-3-631-89596-2
Abstract:We live in a rapidly changing world, called VUCA, with its unique challenges and opportunities for growth and innovation. To be able to adjust changes and navigate complexities, leaders need to be prepared for the crises and opportunities that await them. That is why this book provides current information on the new leadership skills and the ways for enhancing VUCA readiness of educational leaders. This book is thought to be a comprehensive guide to help today's educational leaders thrive in VUCA by addressing the topics such as managing change and complexity, authentic leadership, agility, resilience and digital transformation. Thus, the book addresses all practitioners, leaders and teachers who need a practical guide on how to expand their vision, enhance their skills to lead in constantly changing educational environments
URL:Cover: https://www.dietmardreier.de/annot/564C42696D677C7C393738333633313839353936327C7C434F50.jpg?sq=3
 Inhaltstext: http://deposit.dnb.de/cgi-bin/dokserv?id=f668f847da06412caa6076934da2b5cc&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm
 Inhaltsverzeichnis: https://d-nb.info/130457105X/04
Schlagwörter:(s)Schulleitung   i / (s)Entscheidungsträger   i / (s)Komplexität   i / (s)Gesellschaft   i / (s)Empowerment   i
Dokumenttyp:Aufsatzsammlung
Sprache:eng
RVK-Notation:DK 1040   i
Sach-SW:COMPUTERS / Computer Science
 COMPUTERS / Information Theory
 Digital- und Informationstechnologien: soziale und ethische Aspekte
 Ethical & social aspects of IT
 Internet, allgemein
 Internet: general works
K10plus-PPN:1861105673
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
C III B 2023.15QR-CodeInstitut f. BildungswissenschaftPräsenznutzung
Mediennummer: 36165745, Inventarnummer: EW 2400185

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69220416   QR-Code
zum Seitenanfang