Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Hertel, Silke [VerfasserIn]   i
 Reschke, Katharina [VerfasserIn]   i
 Karlen, Yves [VerfasserIn]   i
Titel:Are profiles of self-regulated learning and intelligence mindsets related to students’ self-regulated learning and achievement?
Verf.angabe:Silke Hertel, Katharina Reschke, Yves Karlen
E-Jahr:2024
Jahr:April 2024
Umfang:19 S.
Fussnoten:Gesehen am 15.08.2024
Titel Quelle:Enthalten in: Learning and instruction
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1991
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:90(2024), Artikel-ID 101850, Seite 1-19
ISSN Quelle:1873-3263
Abstract:Background - Research emphasizes the relevance of mindsets for SRL and academic achievement. - Aims - This paper reports three studies that aim to detect profiles of mindsets about SRL and intelligence, examine their relationship with students’ SRL, study-related beliefs, and academic achievement, and replicate the findings across samples. - Sample - Participants were Ntotal = 633 university students, with NStudy1 = 254, NStudy2 = 187, and NStudy3 = 192. - Methods - LPAs were run to identify mindset profiles, and Mplus’ auxiliary (BCH) function was applied to examine mean differences across profiles. - Results - All three studies identified the mindset profiles “Entity-Theory”, “Balanced-Theory”, and “SRL-Theory”. The analyses revealed an SRL-Theory advantage regarding SRL, study-related beliefs, and academic achievement. - Conclusions - These are the first studies to explore mindset profiles based on mindsets about SRL and intelligence. The identified mindset-based meaning systems provide diagnostic information for teaching and tailored interventions and stimulate the advancement of SRL and mindset theories.
DOI:doi:10.1016/j.learninstruc.2023.101850
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2023.101850
 kostenfrei: Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0959475223001196
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2023.101850
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Academic achievement
 Achievement goals
 Metacognition
 Mindsets
 Self-regulated learning
K10plus-PPN:1898777586
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69243916   QR-Code
zum Seitenanfang