
Erdmann, Kim Dr. phil.; MasterUniversität HeidelbergHeidelberg
Publikationsliste einschränken
Publikationsjahre
Publikationstypen
Sprache
Co-Autoren (Uni Heidelberg)
Publikationen in heiBIB 
- Reuner, Gitta: Selbstregulation spielerisch fördern : ein Manual zur Unterstützung von Eltern / Gitta Reuner, Kim Erdmann, Verena Vetter, Michaela Schäferling, Silke Hertel. -
Wiesbaden: Springer, [2020]. - VIII, 278 Seiten : Illustrationen, ISBN 978-3-658-29917-0
(Moremedia)
- Reuner, Gitta: Selbstregulation spielerisch fördern : ein Manual zur Unterstützung von Eltern / Gitta Reuner, Kim Erdmann, Verena Vetter, Michaela Schäferling, Silke Hertel. - 1st ed. 2020. -
Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. - 1 Online-Ressource (VIII, 277 S. 230 Abb. in Farbe.), ISBN 978-3-658-29918-7
(Springer eBook Collection)
DOI: 10.1007/978-3-658-29918-7
- Erdmann, Kim: Self-regulation and co-regulation in early childhood : development, assessment and supporting factors / Kim Angeles Erdmann, Silke Hertel, 4 November 2019. - 10 S.
In: Metacognition and learning, ISSN 1556-1631. 14(2019), 3, Seite 229-238
DOI: 10.1007/s11409-019-09211-w
- Erdmann, Kim: The parent factor in Toddlers’ self-regulation : parental co-regulation, beliefs, and the effectiveness of a parent training / presented by Kim Angeles Gärtner. -
Heidelberg, 2019. - 1 Online-Ressource (174 Seiten)
DOI: 10.11588/heidok.00026123
- Erdmann, Kim: Inhibitory control in toddlerhood : the role of parental co-regulation and self-efficacy beliefs / Kim Angeles Gärtner, Verena Clara Vetter, Michaela Schäferling, Gitta Reuner, Silke Hertel, 26 November 2018. - 24 S.
In: Metacognition and learning, ISSN 1556-1631. 13(2018), 3, Seite 241-264
DOI: 10.1007/s11409-018-9184-7
- Erdmann, Kim: The parent factor in Toddlers’ self-regulation : parental co-regulation, beliefs, and the effectiveness of a parent training / presented by Kim Angeles Gärtner ; advisor: Prof. Dr. Silke Hertel. -
Heidelberg, 2018. - v, 168 Blätter
- Stern, Maren: Selbstregulationsstrategien bei Früh- und Reifgeborenen im Alter von zwei Jahren / Maren Stern, Kim A. Gärtner, Verena C. Vetter, Silke Hertel, Gitta Reuner, November 2, 2018. - 10 S.
In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, ISSN 2190-6262. 50(2018), 3, Seite 139-148
DOI: 10.1026/0049-8637/a000195
- Erdmann, Kim: Training of parental scaffolding in high-socio-economic status families : How do parents of full- and preterm-born toddlers benefit? / Kim Angeles Gärtner, Verena Clara Vetter, Michaela Schäferling, Gitta Reuner and Silke Hertel. - 23 S.
In: British journal of educational psychology, ISSN 2044-8279. 88(2018), 2, S. 300-322
DOI: 10.1111/bjep.12218
