Buhl, Monika Prof. Dr.Universität HeidelbergHeidelberg
Refine publication list
Year of publication
Type of Publication
Language
Co-author (Univ. of Heidelberg)
Co-author (external)
- Förster, Mario (3)
- Worrell, Frank C. (2)
- Hippel, Aiga von (2)
- Buschle, Christina (2)
- Häcker, Thomas H. (1)
- Gniewosz, Burkhard (1)
- Watermann, Rainer (1)
- Hofer, Manfred (1)
- Konowalczyk, Svenja (1)
- Höhler, Jana (1)
- Goldenbaum, Andrea (1)
- Lieneweg, Sascha (1)
- Thomas, Stephanie (1)
- Kaul, Susanne (1)
- Moon, Julia (1)
- Noack, Peter (1)
- Thomas, Johannes (1)
- Kopf, Gabriele (1)
- Juppien, Amrei (1)
- Engels, Vicky (1)
- Deines, Stefan (1)
- Dausner, Antonia (1)
- Czwojdrak, Lech (1)
- Kuhn, Hans Peter (1)
- Beutel, Wolfgang (1)
- Kuper, Harm (1)
- Abs, Hermann Josef (1)
- Weiss, Michaela (1)
- Becker, Michael (1)
Recent publications in heiBIB
(In total there are 48 publications catalogued)
- Buhl, Monika: #WirGestaltenSchule : Einblicke in fünf Jahre Schulentwicklung / BASF SE (Hrsg.), EDUCATION Y (Hrsg.), Projektteam Universität Heidelberg (Hrsg.) ; [Autor:innen: Mon… . -
Ludwigshafen: BASF SE, 2023. - 107 Seiten : Illustrationen
DOI: 10.25656/01:28089
- Buhl, Monika: Das Engagement beim Lernen wächst mit den selbst gewählten Herausforderungen / Monika Buhl, 2021. - 20 S.
In: Menschen machen Schule. (2021), Seite 38-57
- Buhl, Monika: Schülergesundheit : empirische Befunde zu gesundheitsbezogenen Erlebnisdimensionen Heranwachsender / Monika Buhl, 2020. - 5 S.
In: Lehren & lernen. 46(2020), 10, Seite 7-11
- Kopf, Gabriele: Lerntherapie in Zeiten der Corona-Pandemie : im Gespräch mit Lehren & Lernen / Gabriele Kopf, Monika Buhl, 2020. - 4 S.
In: Lehren & lernen. 46(2020), 4, Seite 23-26
- Häcker, Thomas H.: Lernen, Leistung und Noten : ein Gespräch zum Verhältnis von neuer Lernkultur und Leistungsrückmeldung / Thomas Häcker im Interview mit Monika Buhl, 2020. - 6 S.
In: Lehren & lernen. 46(2020), 3, Seite 4-9
- Wahl, Ariane: Die Leiterin als Dirigentin / Ariane Wahl, Monika Buhl, 2020. - 4 S.
In: Theorie und Praxis der Sozialpädagogik, ISSN 0342-7145. (2020), 5, Seite 36-39
- Konowalczyk, Svenja: The past, present, and future all matter : how time perspective is associated with optimism and sensation seeking among young adults / Svenja Konowalczyk, Monika Buhl, Julia Moon & Zena R. Mello, 04 Oct 2019. - 16 S.
In: Research in human development, ISSN 1542-7617. 16(2019), 2, Seite 119-134
DOI: 10.1080/15427609.2019.1662709
- Veith, Hermann: Demokratische Bildungslandschaften / Hermann Veith, Monika Buhl, Mario Förster, Michaela Weiß
In: Jahrbuch Demokratiepädagogik ..., ISSN 2198-2244. 5.2018/19(2018) Seite 18-28, 11 Seiten
- Buhl, Monika: Professionelle Kooperation und demokratische Beteiligung. Zu diesem Band / Monika Buhl, Mario Förster, Hermann Veith, Michaela Weiß
In: Jahrbuch Demokratiepädagogik ..., ISSN 2198-2244. 5.2018/19(2018) Seite 9-14, 6 Seiten
- Demokratische Bildungslandschaften / Monika Buhl, Mario Förster, Hermann Veith, Michaela Weiß (Hg.). -
Frankfurt am Main: Wochenschau Verlag, [2018]. - 327 Seiten : Illustrationen, ISBN 978-3-7344-0542-6
(Jahrbuch Demokratiepädagogik ; 5.2018/19)