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Status: Bibliographieeintrag

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Verfasst von:Ladigan, Swetlana [VerfasserIn]   i
 Vangala, Deepak B. [VerfasserIn]   i
 Engel, Christoph [VerfasserIn]   i
 Bucksch, Karolin [VerfasserIn]   i
 Hueneburg, Robert [VerfasserIn]   i
 Perne, Claudia [VerfasserIn]   i
 Nattermann, Jacob [VerfasserIn]   i
 Steinke-Lange, Verena [VerfasserIn]   i
 Rahner, Nils [VerfasserIn]   i
 Schackert, Hans K. [VerfasserIn]   i
 Weitz, Jürgen [VerfasserIn]   i
 Kloor, Matthias [VerfasserIn]   i
 Kuhlkamp, Judith [VerfasserIn]   i
 Nguyen, Huu Phuc [VerfasserIn]   i
 Moeslein, Gabriela [VerfasserIn]   i
 Strassburg, Christian [VerfasserIn]   i
 Morak, Monika [VerfasserIn]   i
 Holinski-Feder, Elke [VerfasserIn]   i
 Buettner, Reinhard [VerfasserIn]   i
 Aretz, Stefan [VerfasserIn]   i
 Loeffler, Markus [VerfasserIn]   i
 Schmiegel, Wolff [VerfasserIn]   i
 Pox, Christian [VerfasserIn]   i
 Schulmann, Karsten [VerfasserIn]   i
Titel:Value of upper gastrointestinal endoscopy for gastric cancer surveillance in patients with Lynch syndrome
Verf.angabe:Swetlana Ladigan-Badura, Deepak B. Vangala, Christoph Engel, Karolin Bucksch, Robert Hueneburg, Claudia Perne, Jacob Nattermann, Verena Steinke-Lange, Nils Rahner, Hans K. Schackert, Jürgen Weitz, Matthias Kloor, Judith Kuhlkamp, Huu Phuc Nguyen, Gabriela Moeslein, Christian Strassburg, Monika Morak, Elke Holinski-Feder, Reinhard Buettner, Stefan Aretz, Markus Loeffler, Wolff Schmiegel, Christian Pox, Karsten Schulmann, German Consortium for Familial Intestinal Cancer
Jahr:2021
Umfang:9 S.
Fussnoten:"First published: 15 September 2020".- Artikel-Front door ; Gesehen am 23.09.2024
Titel Quelle:Enthalten in: International journal of cancer
Ort Quelle:Bognor Regis : Wiley-Liss, 1966
Jahr Quelle:2021
Band/Heft Quelle:148(2021), 1, Seite 106-114
ISSN Quelle:1097-0215
Abstract:In our study, we evaluated the effectiveness of upper gastrointestinal (GI) endoscopy as an instrument for early gastric cancer (GC) detection in Lynch syndrome (LS) patients by analyzing data from the registry of the German Consortium for Familial Intestinal Cancer. In a prospective, multicenter cohort study, 1128 out of 2009 registered individuals with confirmed LS underwent 5176 upper GI endoscopies. Compliance was good since 77.6% of upper GI endoscopies were completed within the recommended interval of 1 to 3 years. Forty-nine GC events were observed in 47 patients. MLH1 (n = 21) and MSH2 (n = 24) mutations were the most prevalent. GCs in patients undergoing regular surveillance were diagnosed significantly more often in an early-stage disease (UICC I) than GCs detected through symptoms (83% vs 25%; P = .0231). Thirty-two (68%) patients had a negative family history of GC. The median age at diagnosis was 51 years (range 28-66). Of all GC patients, 13 were diagnosed at an age younger than 45. Our study supports the recommendation of regular upper GI endoscopy surveillance for LS patients beginning no later than at the age of 30.
DOI:doi:10.1002/ijc.33294
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1002/ijc.33294
 kostenfrei: Volltext: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ijc.33294
 DOI: https://doi.org/10.1002/ijc.33294
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:gastric cancer
 HNPCC
 Lynch syndrome
 screening
 surveillance
K10plus-PPN:1903312264
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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