
Homberg, Angelika Dr. sc. hum.; Dipl.-Med.-Päd.Universität HeidelbergHeidelberg
Publikationsliste einschränken
Publikationsjahre
Publikationstypen
Sprache
Co-Autoren (Uni Heidelberg)
Co-Autoren (extern)
Publikationen in heiBIB 
- Niederberger, Marlen: Delphi studies in social and health sciences - recommendations for an interdisciplinary standardized reporting (DELPHISTAR) : results of a Delphi study / Marlen Niederberger, Julia Schifano, Stefanie Deckert, Julian Hirt, Angelika Homberg, Stefan Köberic… , August 26, 2024. - 23 S.
In: PLOS ONE, ISSN 1932-6203. 19(2024), 8, Artikel-ID e0304651, Seite 1-23
DOI: 10.1371/journal.pone.0304651
- Homberg, Angelika: Experience-based learning during the final year : quantitative content analyses of students’ self-reports / A. Homberg, E. Narciß, J. Thiesbonenkamp-Maag and K. Schüttpelz-Brauns, 2023. - 8 S.
In: Medical teacher, ISSN 1466-187X. 45(2023), 5, Seite 542-549
DOI: 10.1080/0142159X.2022.2144187
- Homberg, Angelika: Opening up a tailored tutor qualification program for medical students to other healthcare students : a mixed-method study / A. Homberg, S. Ziegler, C. Mahler, J.H. Schultz, S. Loukanova and J. Hundertmark, 06 April 2022. - 12 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 22(2022), Artikel-ID 251, Seite 1-12
DOI: 10.1186/s12909-022-03304-y
- Homberg, Angelika: Entwicklung eines interprofessionellen Curriculums für Komplementäre und Integrative Medizin : eine Delphi-Studie / vorgelegt von Angelika Homberg ; Doktormutter: Priv.-Doz. Dr. med. Svetla Loukanova, MHM. -
Heidelberg, 01 Feb. 2022. - 1 Online-Ressource (200 Seiten) : Illustrationen, Diagramme
DOI: 10.11588/heidok.00031043
- Homberg, Angelika: Stärkung der Interprofessionalisierung und der vernetzten Zusammenarbeit im Kontext der Integrativen Medizin / Angelika Homberg und Claudia M. Witt, 2021. - 11 S.
In: Integrative Medizin und Gesundheit. (2021), Seite 71-81
- Homberg, Angelika: Interprofessional education on complementary and integrative medicine / Angelika Homberg, Beate Stock-Schröer, 2021. - 6 S.
In: The clinical teacher, ISSN 1743-498X. 18(2021), 2, Seite 152-157
DOI: 10.1111/tct.13280
- Homberg, Angelika: Consensus views on competencies and teaching methods for an interprofessional curriculum on complementary and integrative medicine : a Delphi study / Angelika Homberg, Katja Krug, Nadja Klafke, Katharina Glassen, Cornelia Mahler, Svetla Loukanova, 6 March 2021. - 9 S.
In: Journal of integrative medicine. 19(2021), 3 vom: Mai, Seite 282-290
DOI: 10.1016/j.joim.2021.03.001
- Homberg, Angelika: Entwicklung eines interprofessionellen Curriculums für Komplementäre und Integrative Medizin : eine Delphi-Studie / vorgelegt von Angelika Homberg ; Doktormutter: Priv.-Doz. Dr. med. Svetla Loukanova, MHM. -
Heidelberg, 2020. - V, 191 Seiten : Illustrationen, Diagramme
- Homberg, Angelika: Role competencies in interprofessional undergraduate education in complementary and integrative medicine : A Delphi study / Angelika Homberg, Nadja Klafke, Katharina Glassen, Svetla Loukanova, Cornelia Mahler, 22 August 2020. - 8 S.
In: Complementary therapies in medicine, ISSN 1873-6963. 54(2020) Artikel-Nummer 102542, 8 Seiten
DOI: 10.1016/j.ctim.2020.102542
- Homberg, Angelika: Findings from a three-round Delphi study : essential topics for interprofessional training on complementary and integrative medicine / Angelika Homberg, Nadja Klafke, Svetla Loukanova and Katharina Glassen, 17 November 2020. - 13 S.
In: BMC complementary medicine and therapies, ISSN 2662-7671. 20(2020) Artikel-Nummer 348, 13 Seiten
DOI: 10.1186/s12906-020-03140-x
- Homberg, Angelika: What reasons do final-year medical students give for choosing the hospitals for their clinical training phases? : A quantitative content analysis / Angelika Homberg, Elisabeth Narciß, Katrin Schüttpelz-Brauns, August 15, 2019. - 19 S.
In: GMS journal for medical education, ISSN 2366-5017. 36(2019,4) Doc 38, 19 Seiten
DOI: 10.3205/zma001246
- Ulrich, Gert: Attitudes towards interprofessional collaboration in young healthcare professionals / G. Ulrich, A. Homberg, S. Karstens & C. Mahler, 03 Apr 2019. - 6 S.
In: Journal of interprofessional care, ISSN 1469-9567. 33(2019), 6, Seite 768-773
DOI: 10.1080/13561820.2019.1597839
- Homberg, Angelika: Promoting medical competencies through a didactic tutor qualification programme : a qualitative study based on the CanMEDS Physician Competency Framework / Angelika Homberg, Jan Hundertmark, Jürgen Krause, Merle Brunnée, Boris Neumann and Svetla Loukanova. -
London: BioMed Central, 06 Aug. 2019. - 1 Online-Ressource (8 Seiten)
- Homberg, Angelika: Promoting medical competencies through a didactic tutor qualification programme - a qualitative study based on the CanMEDS Physician Competency Framework / Angelika Homberg, Jan Hundertmark, Jürgen Krause, Merle Brunnée, Boris Neumann, Svetla Loukanova, 04 June 2019. - 8 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 19(2019) Artikel-Nummer 187, 8 Seiten
DOI: 10.1186/s12909-019-1636-5
- Ulrich, Gert: Die Arbeitszufriedenheit von Berufseinsteigern in den Gesundheitsberufen / Gert Ulrich, Angelika Homberg, Sven Karstens, Katja Goetz, Cornelia Mahler, 2019. - 7 S.
In: Das Gesundheitswesen, ISSN 1439-4421. 81(2019), 2, Seite 99-105
DOI: 10.1055/s-0043-107873
- Klafke, Nadja: Addressing holistic healthcare needs of oncology patients : implementation and evaluation of a complementary and alternative medicine (CAM) course within an elective module designed for healthcare professionals / Nadja Klafke, Angelika Homberg, Katharina Glassen, Cornelia Mahler. - 6 S.
In: Complementary therapies in medicine, ISSN 1873-6963. 29(2016), Supplement C, S. 190-195
DOI: 10.1016/j.ctim.2016.10.011
IDs
Links
Homberg, Angelika in ...
Export Publikationsliste
heiBIB
Bei fehlerhaften oder unvollständigen Angaben wenden Sie sich bitte an biblio@ub.uni-heidelberg.de.
Informationen zu heiBIB (inkl. Einbettung der Publikationslisten in eigene WWW-Seiten).
