
Lauter, Jan Dr. sc. hum.Universität HeidelbergHeidelberg
Publikationsliste einschränken
Publikationsjahre
Publikationstypen
Sprache
Co-Autoren (Uni Heidelberg)
Publikationen in heiBIB 
- Lauter, Jan: Ehrenamtliche Helfer*innen in der Versorgung von Geflüchteten : Situation, Motivation, Barrieren und Koordination / vorgelegt von Jan Lauter, Doktorvater: Prof. (apl.) Dr. med. Christoph Nikendei, MME. -
Heidelberg, [2024?]. - 135 Seiten
- Lauter, Jan: Ehrenamtliche Helfer*innen in der Versorgung von Geflüchteten : Situation, Motivation, Barrieren und Koordination / vorgelegt von Jan Lauter, Doktorvater: Prof. (apl.) Dr. med. Christoph Nikendei, MME. -
Heidelberg, 16 Mai 2024. - 1 Online-Ressource (135 Seiten)
DOI: 10.11588/heidok.00034622
- Lauter, Jan: Tutor-led teaching of procedural skills in the skills lab : complexity, relevance and teaching competence from the medical teacher, tutor and student perspective / Jan Lauter, Sylvie Branchereau, Wolfgang Herzog, Till Johannes Bugaj, Christoph Nikendei, 28 March 2017. - 7 S.
In: Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen, ISSN 2212-0289. 122(2017), Seite 54-60
DOI: 10.1016/j.zefq.2017.03.005
- Huhn, Daniel: Performance of international medical students in psychosocial medicine / D. Huhn, J. Lauter, D. Roesch-Ely, E. Koch, A. Möltner, W. Herzog, F. Resch, S. C. Herpertz and C. N… , 10 July 2017
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 17(2017) Artikel-Nummer 111, 7 Seiten
DOI: 10.1186/s12909-017-0950-z
- Huhn, Daniel: Performance of international medical students in psychosocial medicine / D. Huhn, J. Lauter, D. Roesch-Ely, E. Koch, A. Möltner, W. Herzog, F. Resch, S. C. Herpertz and C. N… . -
London: BioMed Central, 10 July 2017. - 1 Online-Ressource (7 Seiten)
DOI: 10.1186/s12909-017-0950-z
- Blohm, Mats Lennart: "Peer-Assisted Learning"(PAL) in the Skills-Lab : an inventory at the medical faculties of the Federal Republic of Germany / M. Blohm, J. Lauter, S. Branchereau, M. Krautter, N. Köhl-Hackert, J. Jünger, W. Herzog, C. Nikendei, 17.08.2015. - 18 S.
In: GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, ISSN 1860-3572. 32(2015), 1, Artikel-ID 10, Seite 1-18
DOI: 10.3205/zma000952
- Nikendei, Christoph: Modification of Peyton’s four-step approach for small group teaching : a descriptive study / Christoph Nikendei, Julia Huber, Jan Stiepak, Daniel Huhn, Jan Lauter, Wolfgang Herzog, Jana Jünger … , 2014. - 10 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 14(2014) Artikel-Nr. 68, 10 S.
DOI: 10.1186/1472-6920-14-68
- Blohm, Mats Lennart: Voluntary undergraduate technical skills training course to prepare students for clerkship assignment : tutees' and tutors' perspectives / Mats Blohm, Markus Krautter, Jan Lauter, Julia Huber ..., Wolfgang Herzog, Jana Jünger and Christoph… , 2014. - 11 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 14(2014) Artikel-Nr. 71, 11 S.
DOI: 10.1186/1472-6920-14-71
