
Aeschbach, Nicole Dr.Universität HeidelbergHeidelberg
Refine publication list
Year of publication
Type of Publication
Language
Co-author (Univ. of Heidelberg)
- Aeschbach, Werner (5)
- Zipf, Alexander (3)
- Lautenbach, Sven (3)
- Jungmann, Maximilian (2)
- Fischer, Christine (2)
- Goeschl, Timo (2)
- Rummel, Jan (1)
- Ackermann, Kathrin (1)
- Mangini, Augusto (1)
- Klonner, Carolin (1)
- Vardag, Sanam Noreen (1)
- Anders, Katharina (1)
- Harnisch, Sebastian (1)
- Przybill, Katharina (1)
- Brandenstein, Nils (1)
- Funke, Joachim (1)
- Eitel, Bernhard (1)
- Gerhard, Ulrike (1)
- Keppler, Frank (1)
- Schmidt, Martina (1)
- Mager, Ute (1)
- Weise, Teresa (1)
- Fürle, Johannes (1)
- Engelhardt, Edith (1)
- Mosmann, Louisa (1)
- Butz, André (1)
- Ludwig, Christina (1)
- Fohlmeister, Jens (1)
- Platt, Ulrich (1)
- Kutzner, Florian (1)
- Wurster, Stefan (1)
- Meier, Thomas (1)
Co-author (external)
- Frischknecht, Peter M. (1)
- Winkler, Raino (1)
- Horn, Lina (1)
- Ebenhoch, Sabrina (1)
- Ruckelshauß, Teresa (1)
- Frank, Elisabeth (1)
- Vogt, Katharina (1)
- Röck, David (1)
- Rupp, Saskia (1)
- Fallmann, Joachim (1)
- Burst, Patrick (1)
- Betsch, Marco (1)
- Schlieszus, Ann-Kathrin (1)
- Kreil, Agnes Sophie (1)
- Wenger, Ariane (1)
- Thaller, Annina (1)
- Schreuer, Anna (1)
- Fleiß, Eva (1)
- Posch, Alfred (1)
Recent publications in heiBIB 
(In total there are 38 publications catalogued)
- Wenger, Ariane: Conference air travel’s relevance and ways to reduce it / Ariane Wenger, Anna Schreuer, Susann Görlinger, Nicole Aeschbach, Eva Fleiß, Agnes S. Kreil, Carolin… , January 2025. - 17 S. : Diagramme
In: Transportation research, ISSN 1879-2340. 138(2025) vom: Jan., Artikel-ID 104488, Seite 1-17
DOI: 10.1016/j.trd.2024.104488
- Foshag, Kathrin: The impact of structured professional development on promoting Education for Sustainable Development (ESD) in higher education : evaluation of course components and their effects on professional and personal contexts / Kathrin Foshag, Teresa Ruckelshauss, Ann-Kathrin Schlieszus, Nicole Aeschbach & Alexander Siegmund, 2024-12-18. - 28 S.
In: Heidelberg inspirations for innovative teaching, ISSN 2702-7694. 5(2024), 1, Seite 45-72
DOI: 10.11588/hint.2024.1.108556
- Foshag, Kathrin: How to assess the needs of vulnerable population groups towards heat-sensitive routing? : an evidence-based and practical approach to reducing urban heat stress / Kathrin Foshag, Johannes Fürle, Christina Ludwig, Joachim Fallmann, Sven Lautenbach, Saskia Rupp, Pa… , 2024-03-15. - 33 S.
In: Erdkunde, ISSN 2702-5985. 78(2024), 1, Seite 1-33
DOI: 10.3112/erdkunde.2024.01.01
- Aeschbach, Nicole: Transdisziplinäre Forschung zur Adaption an die Folgen des Klimawandels / Dr. Nicole Aeschbach und Dr. Kathrin Foshag, 2024. - 3 S.
In: HGG-Journal, ISSN 0931-0061. 37.2022/23(2024), Seite 91-93
- Aeschbach, Nicole: Navigation für zukunftsorientiertes Lernen : digitale Literalität im OECD-Lernkompass 2030 / Nicole Aeschbach, 2023. - 2 S.
In: Unterricht Biologie. 47(2023), 481, Seite 44-45
- Aeschbach, Werner: Physikalische Grundlagen des Klimawandels / Werner Aeschbach & Nicole Aeschbach, 2023. - 7 S.
In: Heidelberger Standards der Klimamedizin. (2023), Seite 3-9
- Aeschbach, Nicole: Klimaphysik und Bildung für nachhaltige Entwicklung / Nicole Aeschbach, Werner Aeschbach, Juli/August 2023
In: Geographische Rundschau, ISSN 2363-9903. 75(2023), 7/8 vom: Juli/Aug., Seite 65-
- Görlinger, Susann: An evidence-based approach to accelerate flight reduction in academia / Susann Görlinger, Caroline Merrem, Maximilian Jungmann and Nicole Aeschbach, 06 November 2023. - 12 S. : Diagramme
In: npj climate action, ISSN 2731-9814. 2(2023), 1, Seite 1-12
DOI: 10.1038/s44168-023-00069-y
- Brandenstein, Nils: The key determinants of individual greenhouse gas emissions in Germany are mostly domain-specific / Nils Brandenstein, Kathrin Ackermann, Nicole Aeschbach & Jan Rummel, 20 November 2023. - 18 S.
In: Communications earth & environment, ISSN 2662-4435. 4(2023), 1, Artikel-ID 422, Seite 1-18
DOI: 10.1038/s43247-023-01092-x
- Aeschbach, Nicole: Climate physics meets education for sustainable development : how to address wicked problems through blended learning / Nicole Aeschbach, David Röck, Kathrin Foshag, Edith Engelhardt, Louisa Mosmann, Werner Aeschbach, 2023-12-20. - 25 S.
In: Heidelberg inspirations for innovative teaching, ISSN 2702-7694. 4(2023), 1, Seite 47-71
DOI: 10.11588/hint.2023.1.101927
