
Schüttpelz-Brauns, Katrin PD Dr. rer. nat.Universität HeidelbergHeidelberg
Publikationsliste einschränken
Publikationsjahre
Publikationstypen
Sprache
Co-Autoren (Uni Heidelberg)
- Herpertz, Sabine (2)
- Burkert, Mirka (1)
- Zavaritskaya, Olga (1)
- Schreiner, Ute (1)
- Wittenberg, Tim (1)
- Fritz, Harald Michael (1)
- Kadmon, Martina (1)
- Thiesbonenkamp-Maag, Julia (1)
- Rolletschek, Alexandra (1)
- Schubert, Rudolf (1)
- Hagl, Cornelia Irene (1)
- Miethke, Thomas (1)
- Hirsch, Johanna (1)
- Bäcker, Vanessa (1)
Co-Autoren (extern)
- Keis, Oliver (2)
- Dusch, Martin (1)
- Böckers, Tobias M. (1)
- Junne, Florian (1)
- Matthes, Jan (1)
- Festl-Wietek, Teresa (1)
- Giesler, Marianne (1)
- Nühse, Kathrin (1)
- Heindl, Felix (1)
- Zupanic, Michaela (1)
- Gehlhar, Kirsten (1)
- Arias, Johann (1)
- Festl-Wietek, Teresa (1)
- Schröpel, Carla (1)
- Schröpel, Carla (1)
- Flor, Herta (1)
Neueste Publikationen in heiBIB 
(ingesamt sind 21 Publikationen erfasst)
- Hirsch, Johanna: Geschlechtsspezifische und geschlechtsübergreifende Gründe für die Berufswahl „Chirurg*in“ - ein Scoping Review : Übersichtsarbeit / Autorinnen/Autoren: Johanna Hirsch, Vanessa Bäcker, Katrin Schüttpelz-Brauns, 28. Oktober 2024. - 9 S.
In: Das Gesundheitswesen, ISSN 1439-4421. (2024)
DOI: 10.1055/a-2390-2343
- Erschens, Rebecca: The mediating role of self-efficacy in the relationship between past professional training and burnout resilience in medical education : a multicentre cross-sectional study / Rebecca Erschens, Carla Schröpel, Anne Herrmann-Werner, Florian Junne, Lena Listunova, Andrea Heinzm… , 14 August 2024. - 13 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 24(2024), Artikel-ID 875, Seite 1-13
DOI: 10.1186/s12909-024-05854-9
- Schröpel, Carla: How professional and academic pre-qualifications relate to success in medical education : results of a multicentre study in Germany / Carla Schröpel, Teresa Festl-Wietek, Anne Herrmann-Werner, Tim Wittenberg, Katrin Schüttpelz-Brauns,… , March 8, 2024. - 22 S. : Illustrationen
In: PLOS ONE, ISSN 1932-6203. 19(2024), 3, Artikel-ID e0296982, Seite 1-22
DOI: 10.1371/journal.pone.0296982
- Homberg, Angelika: Experience-based learning during the final year : quantitative content analyses of students’ self-reports / A. Homberg, E. Narciß, J. Thiesbonenkamp-Maag and K. Schüttpelz-Brauns, 2023. - 8 S.
In: Medical teacher, ISSN 1466-187X. 45(2023), 5, Seite 542-549
DOI: 10.1080/0142159X.2022.2144187
- Schüttpelz-Brauns, Katrin: The utility of low-stakes assessment with the example of the Berlin progress test / vorgelegt von Dr. Katrin Schüttpelz-Brauns. -
Heidelberg, 10 Jun. 2022. - 1 Online-Ressource (69 Seiten)
DOI: 10.11588/heidok.00031528
- Schüttpelz-Brauns, Katrin: Comparison of the evaluation of formative assessment at two medical faculties with different conditions of undergraduate training, assessment and feedback / Katrin Schüttpelz-Brauns, Yassin Karay, Johann Arias, Kirsten Gehlhar, Michaela Zupanic, 2020. - 23 S.
In: GMS journal for medical education, ISSN 2366-5017. 37(2020), 4, Artikel-ID 41, Seite 1-23
DOI: 10.3205/zma001334
- Schüttpelz-Brauns, Katrin: The utility of low-stakes assessment with the example of the Berlin progress test / vorgelegt von Dr. Katrin Schüttpelz-Brauns. -
Heidelberg, 2020. - ii, 114 Blätter : Illustrationen, Diagramme
- Schüttpelz-Brauns, Katrin: Training OSCE examiners : minimal effort with far‐reaching results / Katrin Schüttpelz‐Brauns, Kathrin Nühse, Renate Strohmer & Jens J. Kaden, 04 October 2019. - 2 S.
In: Medical education, ISSN 1365-2923. 53(2019), 11, Seite 1153-1154
DOI: 10.1111/medu.13970
- Kunz, Kevin: The frequency of using certain feedback methods in the teaching of medicine : a survey of teachers at the medical faculties in Baden-Wurttemberg / Kevin Kunz, Mirka Burkert, Felix Heindl, Katrin Schüttpelz-Brauns, Marianne Giesler, 2019-08-15. - 15 S.
In: GMS journal for medical education, ISSN 2366-5017. 36(2019,4) Artikel-Nummer Doc45, 15 Seiten
DOI: 10.3205/zma001253
- Homberg, Angelika: What reasons do final-year medical students give for choosing the hospitals for their clinical training phases? : A quantitative content analysis / Angelika Homberg, Elisabeth Narciß, Katrin Schüttpelz-Brauns, August 15, 2019. - 19 S.
In: GMS journal for medical education, ISSN 2366-5017. 36(2019,4) Doc 38, 19 Seiten
DOI: 10.3205/zma001246
IDs
Links
Schüttpelz-Brauns, Katrin in ...
Export Publikationsliste
heiBIB
Bei fehlerhaften oder unvollständigen Angaben wenden Sie sich bitte an biblio@ub.uni-heidelberg.de.
Informationen zu heiBIB (inkl. Einbettung der Publikationslisten in eigene WWW-Seiten).
