
Menz, Cordelia Dr. phil.Universität HeidelbergHeidelberg
Publikationsliste einschränken
Publikationsjahre
Publikationstypen
Sprache
Co-Autoren (Uni Heidelberg)
Co-Autoren (extern)
Publikationen in heiBIB 
- Seifried, Eva: Confidence in and valuing of psychological findings among preservice teachers / Eva Seifried, Cordelia Menz, and Birgit Spinath, 2022. - 13 S.
In: Teaching of psychology, ISSN 1532-8023. 51(2022), 1, Artikel-ID 00986283211058835, Seite 1-13
DOI: 10.1177/00986283211058835
- Menz, Cordelia: Strukturelle Gerechtigkeitsaspekte bei der Einführung eines Studieneignungstests im Studiengang Bachelor Psychologie / C. Menz, J. Rutsch & B. Spinath, 2021. - 7 S.
In: Das Hochschulwesen, ISSN 0018-2974. 63(2021), 1/2, Seite 24-30
- Menz, Cordelia: Investigating a phenomenon that stands in contrast to evidence-based teaching : educational psychological misconceptions among preservice teachers / presented by Cordelia Menz ; advisor: Dr. Eva Seifried. -
Heidelberg, 2021. - 210 Blätter
- Menz, Cordelia: Investigating a phenomenon that stands in contrast to evidence-based teaching : educational psychological misconceptions among preservice teachers / presented by Cordelia Menz ; advisor: Dr. Eva Seifried. -
Heidelberg, 2021. - 1 Online-Ressource (210 Seiten)
DOI: 10.11588/heidok.00029640
- Menz, Cordelia: Reducing educational psychological misconceptions : how effective are standard lectures, refutation lectures, and instruction in information evaluation strategies? / C. Menz, B. Spinath, F. Hendriks & E. Seifried, 2021. - ? S.
In: Scholarship of teaching and learning in psychology, ISSN 2332-2101. ?(2021), Seite ?
DOI: 10.1037/stl0000269
- Hendriks, Friederike: Unraveling the “smart but evil” stereotype : pre-service teachers' evaluations of educational psychology researchers versus teachers as sources of information / Friederike Hendriks, Eva Seifried and Cordelia Menz, January 20, 2021. - 15 S.
In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, ISSN 1664-2910. 35(2021), 2/3, Seite 157-171
DOI: 10.1024/1010-0652/a000300
- Menz, Cordelia: Where do pre-service teachers' educational psychological misconceptions come from? : the roles of anecdotal versus scientific evidence / Cordelia Menz, Birgit Spinath, and Eva Seifried, January 7, 2021. - 14 S.
In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, ISSN 1664-2910. 35(2021), 2/3, Seite 143-156
DOI: 10.1024/1010-0652/a000299
- Rutsch, Juliane: Qualitätsaspekte bei der Einführung eines Studierendenauswahlverfahrens am Beispiel der Psychologie / Juliane Rutsch, Cordelia Menz, Nicolas Becker, Jürgen Bengel, Oliver Dickhäuser, Andrea Kiesel, Oliv… , 2020. - 8 S.
In: Qualität in der Wissenschaft, ISSN 1860-3041. 14(2020), 3, Seite 77-84
- Menz, Cordelia: Misconceptions die hard : prevalence and reduction of wrong beliefs in topics from educational psychology among preservice teachers / Cordelia Menz, Birgit Spinath, Eva Seifried, 2021. - 18 S.
In: European journal of psychology of education, ISSN 1878-5174. 36(2021), 2, Seite 477-494
DOI: 10.1007/s10212-020-00474-5
IDs
Links
Menz, Cordelia in ...
Export Publikationsliste
heiBIB
Bei fehlerhaften oder unvollständigen Angaben wenden Sie sich bitte an biblio@ub.uni-heidelberg.de.
Informationen zu heiBIB (inkl. Einbettung der Publikationslisten in eigene WWW-Seiten).
