
Seifried, Eva Dr. phil.Universität HeidelbergHeidelberg
Refine publication list
Year of publication
Type of Publication
Language
Co-author (Univ. of Heidelberg)
Co-author (external)
Publications in heiBIB 
- Seifried, Eva: Confidence in and valuing of psychological findings among preservice teachers / Eva Seifried, Cordelia Menz, and Birgit Spinath, 2022. - 13 S.
In: Teaching of psychology, ISSN 1532-8023. 51(2022), 1, Artikel-ID 00986283211058835, Seite 1-13
DOI: 10.1177/00986283211058835
- Bosch, Eva: What successful students do : evidence-based learning activities matter for students' performance in higher education beyond prior knowledge, motivation, and prior achievement / Eva Bosch, Eva Seifried, Birgit Spinath, 20 August 2021. - 12 S.
In: Learning and individual differences, ISSN 1041-6080. 91(2021) vom: Okt., Artikel-ID 102056, Seite 1-12
DOI: 10.1016/j.lindif.2021.102056
- Thomm, Eva: Informing professional practice : (future) teachers' choice, use, and evaluation of (non-)scientific sources of educational topics / Eva Thomm, Eva Seifried, and Johannes Bauer, April 27, 2021. - 6 S.
In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, ISSN 1664-2910. 35(2021), 2/3, Seite 121-126
DOI: 10.1024/1010-0652/a000309
- Menz, Cordelia: Reducing educational psychological misconceptions : how effective are standard lectures, refutation lectures, and instruction in information evaluation strategies? / C. Menz, B. Spinath, F. Hendriks & E. Seifried, 2021. - ? S.
In: Scholarship of teaching and learning in psychology, ISSN 2332-2101. ?(2021), Seite ?
DOI: 10.1037/stl0000269
- Ulrich, Immanuel: Planen von Lehrveranstaltungen / Immanuel Ulrich, Eva Seifried & Niclas Schaper, 2021. - 15 S.
In: Handbuch Hochschuldidaktik. (2021), Seite 57-71
- Ulrich, Immanuel: Planen von Lehrveranstaltungen / Immanuel Ulrich, Eva Seifried & Niclas Schaper, 2021. - 15 S.
In: Handbuch Hochschuldidaktik. (2021), Seite 57-71
- Hendriks, Friederike: Unraveling the “smart but evil” stereotype : pre-service teachers' evaluations of educational psychology researchers versus teachers as sources of information / Friederike Hendriks, Eva Seifried and Cordelia Menz, January 20, 2021. - 15 S.
In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, ISSN 1664-2910. 35(2021), 2/3, Seite 157-171
DOI: 10.1024/1010-0652/a000300
- Menz, Cordelia: Where do pre-service teachers' educational psychological misconceptions come from? : the roles of anecdotal versus scientific evidence / Cordelia Menz, Birgit Spinath, and Eva Seifried, January 7, 2021. - 14 S.
In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, ISSN 1664-2910. 35(2021), 2/3, Seite 143-156
DOI: 10.1024/1010-0652/a000299
- Rosman, Tom: Combining intra- and interindividual approaches in epistemic beliefs research / Tom Rosman, Eva Seifried, and Samuel Merk, 16 April 2020. - 14 S.
In: Frontiers in psychology, ISSN 1664-1078. 11(2020) Artikel-Nummer 570, 14 Seiten
DOI: 10.3389/fpsyg.2020.00570
- Menz, Cordelia: Misconceptions die hard : prevalence and reduction of wrong beliefs in topics from educational psychology among preservice teachers / Cordelia Menz, Birgit Spinath, Eva Seifried, 2021. - 18 S.
In: European journal of psychology of education, ISSN 1878-5174. 36(2021), 2, Seite 477-494
DOI: 10.1007/s10212-020-00474-5
- Spinath, Birgit: Was brauchen wir, um solide empirische Erkenntnisse über gute Hochschullehre zu erhalten? / Birgit Spinath & Eva Seifried (Heidelberg), 2018. - 17 S.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, ISSN 2219-6994. 13(2018), 1, Seite 153-169
- Seifried, Eva: Optional learning opportunities : who seizes them and what are the learning outcomes? / Eva Seifried, Christine Eckert, and Birgit Spinath, June 20, 2018. - 5 S.
In: Teaching of psychology, ISSN 1532-8023. 45(2018), 3, Seite 246-250
DOI: 10.1177/0098628318779266
- Spinath, Birgit: Forschendes Lehren : ein Ansatz zur kontinuierlichen Verbesserung von Hochschullehre / Birgit Spinath, Eva Seifried, Christine Eckert, [2016]. - 14 S.
In: Was ist "Gute Lehre"?. (2016), Seite 59-72
- Seifried, Eva: Automatic essay assessment : effects on students’ acceptance and on learning-related characteristics / Eva Seifried, Wolfgang Lenhard, and Birgit Spinath. - 14 S.
In: Psihologija, ISSN 1451-9283. 49(2016), 4, S. 469-482
DOI: 10.2298/PSI1604469S
- Barenberg, Jonathan: Die Bearbeitung schriftlicher Problemaufgaben erhöht den Lernerfolg in einer Psychologie‐Vorlesung / J. Barenberg, E. Seifried, B. Spinath & S. Dutke, 2016. - 8 S.
In: Psychologiedidaktik und Evaluation. (2016), Seite 323-330
- Seifried, Eva: Filtering essays by means of a software tool : identifying poor essays / Eva Seifried, Wolfgang Lenhard, and Birgit Spinath, 2017. - 10 S.
In: Journal of educational computing research, ISSN 1541-4140. 55(2017), 1, Seite 26-45
DOI: 10.1177/0735633116652407
- Seifried, Eva: Improving learning and teaching at universities : the potential of applying automatic essay scoring with latent semantic analysis / presented by Dipl.-Psych. Eva Seifried ; dean: Prof. Dr. Birgit Spinath ; advisor: Prof. Dr. Birgit … . -
Heidelberg, 2016. - 1 Band (verschiedene Seitenzählungen)
- Seifried, Eva: Improving learning and teaching at universities : the potential of applying automatic essay scoring with latent semantic analysis / presented by Dipl.-Psych. Eva Seifried ; dean: Prof. Dr. Birgit Spinath ; advisor: Prof. Dr. Birgit … . -
Heidelberg, 08 Sep. 2016. - 1 Online-Ressource (155 Seiten)
DOI: 10.11588/heidok.00021837
- Seifried, Eva: Plagiarism detection : a comparison of teaching assistants and a software tool in identifying cheating in a psychology course / Eva Seifried, Wolfgang Lenhard and Birgit Spinath. - 14 S.
In: Psychology learning & teaching, ISSN 2057-3022. 14(2015), 3, S. 236-249
DOI: 10.1177/1475725715617114
- Eckert, Christine: Heterogenität in der Hochschule aus psychologischer Sicht : die Rolle der studentischen Eingangsvoraussetzungen für adaptives Lehren / Christine Eckert, Eva Seifried und Birgit Spinath, 2015. - 18 S. : graph. Darst.
In: Ungleichheitssensible Hochschullehre. (2015), Seite 257-274
- Spinath, Birgit: Forschendes Lehren : ein Ansatz zur kontinuierlichen Verbesserung von Hochschullehre / Birgit Spinath ; Eva Seifried ; Christine Eckert. - 3 S.
In: Journal Hochschuldidaktik, ISSN 0949-2429. (2014), 1/2, S. 14-16
- Seifried, Eva: Eingangs- und Verlaufsdiagnostik von Lernvoraussetzungen und Lernergebnissen in der Hochschullehre / Eva Seifried ; Christine Eckert ; Birgit Spinath. - 8 S.
- Spinath, Birgit: Forschendes Lehren : kontinuierliche Verbesserung einer Vorlesung / Birgit Spinath ; Eva Seifried. - 10 S.
- Seifried, Eva: On the reliability and validity of human and LSA-based evaluations of complex student-authored texts / Eva Seifried ... Birgit Spinath. - 26 S.
In: Journal of educational computing research, ISSN 0735-6331. 47(2012), 1, S. 67-92
