
Krautter, Markus Prof. Dr. med.Universität HeidelbergHeidelberg
Publikationsliste einschränken
Publikationsjahre
Publikationstypen
Sprache
Co-Autoren (Uni Heidelberg)
- Lauter, Jan (3)
- Stiepak, Jan (3)
- Möltner, Andreas (3)
- Nagelmann, Lars (3)
- Bugaj, Till Johannes (3)
- Buß, Beate (3)
- Gröner, Jan (2)
- Schwenger, Vedat (2)
- Zeier, Martin (2)
- Obertacke, Udo (2)
- Andreesen, Sven (2)
- Kälble, Florian (2)
- Blohm, Mats Lennart (2)
- Huhn, Daniel (2)
- Nußhag, Christian (2)
- Lauber, Heike (2)
- Koechel, Ansgar (2)
- Speer, Claudius (2)
- Mahler, Christoph (2)
- Benning, Louise (2)
- Sommerer, Claudia (2)
- Morath, Christian (2)
- Hoffmann, Katja (2)
- Schaier, Matthias (2)
- Buß, Sebastian Johannes (2)
- Mehrabi, Arianeb (2)
- Müller-Tidow, Carsten (1)
- Lund, Frederike (1)
- Schnitzler, Paul (1)
- Kälsch, Anna-Isabelle (1)
- Opelz, Gerhard (1)
- Süsal, Caner (1)
- Hückelhoven-Krauss, Angela (1)
- (weitere Einträge vorhanden...)
Co-Autoren (extern)
Publikationen in heiBIB 
- Mahler, Christoph: Impact of deceased-donor characteristics on early graft function : outcome of kidney donor pairs accepted for transplantation / Christoph F. Mahler, Felix Friedl, Christian Nusshag, Claudius Speer, Louise Benning, Daniel Göth, M… , 08 October 2024. - 8 S. : Illustrationen
In: Frontiers in immunology, ISSN 1664-3224. 15(2024) vom: Okt., Artikel-ID 1303746, Seite 1-8
DOI: 10.3389/fimmu.2024.1303746
- Schaier, Matthias: Five-year follow-up of a phase I trial of donor-derived modified immune cell infusion in kidney transplantation / Matthias Schaier, Christian Morath, Lei Wang, Christian Kleist, Gerhard Opelz, Thuong Hien Tran, Sab… , 11 July 2023. - 12 S.
In: Frontiers in immunology, ISSN 1664-3224. 14(2023) vom: Juli, Artikel-ID 1089664, Seite 1-12
DOI: 10.3389/fimmu.2023.1089664
- Krautter, Markus: Erlernen klinisch-praktischer Fertigkeiten im Skills-Lab und auf Station / vorgelegt von Dr. med. Markus Krautter, MME. -
Heidelberg, 2020. - 1 Band (verschiedene Seitenzählungen) : Illustrationen, Diagramme
- Bugaj, Till Johannes: Peer-assisted learning (PAL) : skills lab tutors’ experiences and motivation / T.J. Bugaj, M. Blohm, C. Schmid, N. Koehl, J. Huber, D. Huhn, W. Herzog, M. Krautter and C. Nikendei, 14 September 2019. - 14 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 19(2019) Artikel-Nummer 353, 14 Seiten
DOI: 10.1186/s12909-019-1760-2
- Krautter, Markus: Physical examination skills training : faculty staff vs. patient instructor feedback - a controlled trial / Markus Krautter, Katja Diefenbacher, Jobst-Hendrik Schultz, Imad Maatouk, Anne Herrmann-Werner, Nadj… , July 10, 2017. - 11 S.
In: PLOS ONE, ISSN 1932-6203. 12(2017,7) Artikel-Nummer e0180308, 11 Seiten
DOI: 10.1371/journal.pone.0180308
- Nikendei, Christoph: Digital rectal examination skills: first training experiences, the motives and attitudes of standardized patients / Christoph Nikendei; Katja Diefenbacher; Nadja Köhl-Hackert; Heike Lauber; Julia Huber; Anne Herrmann… . -
London: BioMed Central, 2016. - 1 Online-Ressource (12 Seiten)
DOI: 10.1186/s12909-015-0292-7
- Gröner, Jan: Video-based on-ward supervision for final year medical students / Jan B. Groener; Till Johannes Bugaj; Roberta Scarpone; Ansgar Koechel; Jan Stiepak; Sylvie Branchere… . -
London: BioMed Central, 2016. - 1 Online-Ressource (10 Seiten)
DOI: 10.1186/s12909-015-0430-2
- Krautter, Markus: Short communication: Final year students’ deficits in physical examination skills performance in Germany / Markus Krautter, Katja Diefenbacher, Nadja Koehl-Hackert, Beate Buss, Lars Nagelmann, Wolfgang Herzo… , 2015. - 3 S.
In: Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen, ISSN 2212-0289. 109(2015), 1, Seite 59-61
DOI: 10.1016/j.zefq.2015.01.003
- Blohm, Mats Lennart: "Peer-Assisted Learning"(PAL) in the Skills-Lab : an inventory at the medical faculties of the Federal Republic of Germany / M. Blohm, J. Lauter, S. Branchereau, M. Krautter, N. Köhl-Hackert, J. Jünger, W. Herzog, C. Nikendei, 17.08.2015. - 18 S.
In: GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, ISSN 1860-3572. 32(2015), 1, Artikel-ID 10, Seite 1-18
DOI: 10.3205/zma000952
- Gröner, Jan: Video-based on-ward supervision for final year medical students / JB Groener, TJ Bugaj, R. Scarpone, A. Koechel, J. Stiepak, S. Branchereau, M. Krautter, W. Herzog an… , 29 September 2015
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 15(2015) Artikel-Nummer 163, 10 Seiten
DOI: 10.1186/s12909-015-0430-2
- Krautter, Markus: Peyton’s four-step approach : differential effects of single instructional steps on procedural and memory performance; a clarification study / Krautter M; Dittrich R; Safi A; Krautter J; Maatouk I; Moeltner A; Herzog W; Nikendei C, 2015. - 8 S.
In: Advances in medical education and practice, ISSN 1179-7258. 6(2015), Seite 399-406
DOI: 10.2147/AMEP.S81923
- Nikendei, Christoph: Digital rectal examination skills : first training experiences, the motives and attitudes of standardized patients / Christoph Nikendei, Katja Diefenbacher, Nadja Köhl-Hackert, Heike Lauber, Julia Huber, Anne Herrmann… , 2015
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 15(2015) Artikel-Nr. 7, 12 S.
DOI: 10.1186/s12909-015-0292-7
- Bosse, Hans-Martin: The benefit of repetitive skills training and frequency of expert feedback in the early acquisition of procedural skills / Hans Martin Bosse, Jonathan Mohr, Beate Buss, Markus Krautter, Peter Weyrich, Wolfgang Herzog, Jana … , 2015
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 15(2015) Artikel-Nr. 22, 10 S.
DOI: 10.1186/s12909-015-0286-5
- Krautter, Markus: Improving ward round skills / Markus Krautter, Nadja Koehl-Hackert, Lars Nagelmann, Jana Jünger, John Norcini, Ara Tekian & Christ… , 07 May 2014. - 6 S.
In: Medical teacher, ISSN 1466-187X. 36(2014), 9, Seite 783-788
DOI: 10.3109/0142159X.2014.909585
- Köhl-Hackert, Nadja: Lernen am späteren Arbeitsplatz : eine Analyse studentischer Erwartungen an den Stationseinsatz im Fachbereich der inneren Medizin / Nadja Köhl-Hackert, Markus Krautter, Sven Andreesen, Katja Hoffmann, Wolfgang Herzog, Jana Jünger, C… , 2014-11-17. - 21 S.
In: GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, ISSN 1860-3572. 31(2014,4) Dokumentnummer 43, 21 Seiten
DOI: 10.3205/zma000935
- Krautter, Markus: Cross-year peer tutoring on internal medicine wards : results of a qualitative focus group analysis / Krautter, M., Andreesen, S., Köhl-Hackert, N., Hoffmann, K., Herzog, W., Nikendei, C., 2014. - 8 S.
In: Advances in medical education and practice, ISSN 1179-7258. 5(2014), Seite 323-30
DOI: 10.2147/AMEP.S65479
- Nikendei, Christoph: Modification of Peyton’s four-step approach for small group teaching : a descriptive study / Christoph Nikendei, Julia Huber, Jan Stiepak, Daniel Huhn, Jan Lauter, Wolfgang Herzog, Jana Jünger … , 2014. - 10 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 14(2014) Artikel-Nr. 68, 10 S.
DOI: 10.1186/1472-6920-14-68
- Blohm, Mats Lennart: Voluntary undergraduate technical skills training course to prepare students for clerkship assignment : tutees' and tutors' perspectives / Mats Blohm, Markus Krautter, Jan Lauter, Julia Huber ..., Wolfgang Herzog, Jana Jünger and Christoph… , 2014. - 11 S.
In: BMC medical education, ISSN 1472-6920. 14(2014) Artikel-Nr. 71, 11 S.
DOI: 10.1186/1472-6920-14-71
- Nikendei, Christoph: Final year medical education in Germany / Christoph Nikendei, Markus Krautter, Nora Celebi, Udo Obertacke, Jana Jünger, 17 February 2012. - 10 S.
In: Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen, ISSN 2212-0289. 106(2012), 2, Seite 75-84
DOI: 10.1016/j.zefq.2012.01.002
- Lund, Frederike: Effectiveness of IV Cannulation Skills Laboratory Training and its transfer into clinical practice : a randomized, controlled trial / Frederike Lund, Jobst-Hendrik Schultz, Imad Maatouk, Markus Krautter, Andreas Möeltner ... Jana Jüng… , 2012. - 10 S.
In: PLOS ONE, ISSN 1932-6203. 7(2012,3) Artikel-Nr. e32831, 10 Seiten
DOI: 10.1371/journal.pone.0032831
- Nikendei, Christoph: Final year medical education in Germany / Christoph Nikendei, Markus Krautter ... Udo Obertacke, Jana Jünger, 2012. - 10 S.
In: Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen, ISSN 1865-9217. 106(2012), 2, Seite 75-84
- Krautter, Markus: Evaluation eines strukturierten Prüfungsvorbereitungsprogramms für das 2. Staatsexamen (M2) nach Neuer Ärztlicher Approbationsordnung : eine quantitative Analyse / Markus Krautter, Jana Jünger, Nadja Koehl-Hackert, Lars Nagelmann, Christoph Nikendei, 2012. - 6 S.
In: Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen, ISSN 1865-9217. 106(2012), Seite 110-115
- Buß, Beate: Can the 'assessment drives learning' effect be detected in clinical skills training? : implications for curriculum design and resource planning / Beate Buss; Markus Krautter; Andreas Möltner ... Jana Jünger; Christoph Nikendei, 2012. - 17 S.
In: GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, ISSN 1860-3572. 29(2012,5) Doc 70, 17 S.
DOI: 10.3205/zma000840
- Krautter, Markus: Effects of Peyton's four-step approach on objective performance measures in technical skills training : a controlled trial / Markus Krautter, Peter Weyrich, Jobst-Hendrik Schultz, Sebastian J. Buss, Imad Maatouk, Jana Jünger,… , 11 Jul 2011. - 7 S.
In: Teaching and learning in medicine, ISSN 1532-8015. 23(2011), 3, Seite 244-250
DOI: 10.1080/10401334.2011.586917
- Krautter, Markus: Effects of Peyton's four-step approach on objective performance measures in technical skills training : a controlled trial / Markus Krautter ... Jobst-Hendrik Schultz, Sebastian J. Buss, Imad Maatouk, Jana Jüngerc & Christoph… , 2011. - 7 S.
In: Teaching and learning in medicine, ISSN 1040-1334. 23(2011), 3, Seite 244-250
- Krautter, Markus: Bedeutung von Cholesterin für die Sortierung des Carzinoembryonalen Antigens in einer polarisierten Coloncarzinomzelllinie : ein möglicher Ansatz zur Therapie von chronisch entzündlichen Darmerkrankungen / vorgelegt von Markus Krautter, 2011. - 40 Bl. : Ill., graph. Darst.
- Eden, Matthias: An innovative model for the structured on-ward supervision of final year students / M. Eden, N. Köhl-Hackert, M. Krautter, J. Jünger, C. Nikendei, 17 Feb 2010. - 1 S.
In: Medical teacher, ISSN 1466-187X. 32(2010), 2, Seite 181
DOI: 10.3109/01421591003656867
IDs
Links
Krautter, Markus in ...
Export Publikationsliste
heiBIB
Bei fehlerhaften oder unvollständigen Angaben wenden Sie sich bitte an biblio@ub.uni-heidelberg.de.
Informationen zu heiBIB (inkl. Einbettung der Publikationslisten in eigene WWW-Seiten).
